Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag har filmat en final i en musiktävling och ska nu lägga ut allt till encore för att göra menyer. Det jag undrar över är ljudnivåerna, jag märker att det inte är helt samma över hela. Kan man på något sätt i Adobe Encore göra så att allt ljud i produktionen har samma ljudnivå? Exempelvis mp3-filen som jag vill ha i menyn har högre volym än vissa band som spelar.

mvh

Hans

Postad

Nej, du kan inte använda Encore till att ställa ljudvolym.

Att ha samma ljudnivå i produktionen sköts i redigeringen, med eller utan hjälp av ett ljudredigeringsprogram.

Postad

Tack Rogge!

Har du, eller någon annan, tips på hur man får samma ljudnivå på alla filer? Är det att lägga in dessa i exempelvis en timeline i premiere och sedan lyssnar klipp för klipp?

Postad
Typ. Men Premiere är verkligen inte bra på ljud tyvärr, så har du nåt alternativ så skulle jag rekomendera det istället.

Att ställa ljudnivåer i Audio Mixer eller direkt på ljudspåren i Premiere Pro är verkligen inte problematiskt eller ger ett resultat som är dåligt eller som på något sätt försämrar ljudet.

Postad

Yes it does.

ALLT man gör i Premiere försämrar ljudet. Det är uppbyggt så att bara man tar in ljudet i programmet (rena batching verkar klara sig) så kommer första processen, den hjärndöda konverteringen till 32-bitar float (ett format Adobe aldrig behärskat alls)....& sen kommer den äckliga truncating-gainen.

*rysa*

Det förlorar all bit-transparans så fort du rör filen, bara i olika olidliga grader.

Postad
den hjärndöda konverteringen till 32-bitar float (ett format Adobe aldrig behärskat alls)

Som det var ca ett och ett halvt år sedan dom slutade med...

Jag tror det är psykologiskt, du har helt enkelt något emot Adobe och tycker därför det suger purjo. Det skulle vara kul att ge dig låt säga fem filer och se om du verkligen skulle kunna skilja ut vilken/vilka som exporterats från Premiere. :)

Postad

Jag har arbetat en hel del i 2:an, & det är bättre, men enbart marginellt. Filerna som inporteras får en form av skumma artefakter, en form av inbyggt jitter, som ställer till det som fan.

Första generationen är inte så farlig, men för varje sak man gör så förvärras felet.

Tyvärr är dessutom fortfarande fader-delen lika usel som den varit förr, plus att av någon anledning så höjde det %¤&%#¤ programmet oförklarligt ett helt ljudspår för mig jag tänkte använt till slutmix (ren dialog) en åtminstonde 6Db...plus dom jävla ertefakterna som gjorde det mixa & omöjligt att pitcha.

Om frågan kommer, nej. Det var inte en piratkopia, & det har kostat mig en jävla massa onödigt jobb.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...