RuNe Postad 26 mars 2007 Postad 26 mars 2007 Jag och några kompisar ska göra en Predator fan film och vi har tillgång till AE och Vegas, men vi vill ha lite blod splatter mot en vägg. Alltså det ska skvätta blod på väggen och en rinna lite, även lite anat blod, men jag är inte så där jätte pro i AE så kna nån hjälpa till lite med tipps mm? 0 Citera
kvällensdebatt Postad 26 mars 2007 Postad 26 mars 2007 mitt tips är att köpa blod.. det blir snyggast och ser mest värkligt ut... 0 Citera
RuNe Postad 26 mars 2007 Författare Postad 26 mars 2007 Jo men vi ska spela in det antingen i en polares lägenhet (tror inte han vill städa) eller på skolan, så ja vore tacksam om nån visste hur man kunde göra 0 Citera
AlexW Postad 26 mars 2007 Postad 26 mars 2007 Filma riktigt blod på en vit vägg/bakgrund. Sätt transfermode på Multiply och lägg det ovanpå videon. 0 Citera
carbe Postad 27 mars 2007 Postad 27 mars 2007 Om ni inte har någon värst stor budget, så kan man göra hyfsat verkligt blod i FXhome:s EffectsLab (http://www.fxhome.com/effectslab). Men som sagt, det blir bättre med verkligt, det gör en klar skillnad. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.