Jamme Posted May 2, 2004 Share Posted May 2, 2004 Rendrerade en film nyss. Videon blev 500 mb och ljudet 1 GB. Finns det någon codec eller liknande som man kan använda för att komprimera ljudet Ppro? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jbergman Posted May 2, 2004 Share Posted May 2, 2004 Eh, du kan ju börja med att bläddra runt bland audioalternativen, där du kan välja mellan några olika audiocodecar och samplingsfrekvenser. Fast där finns nog bara skit... Om du istället använder Adobe Media Encoder (under Export) så kan du exportera filen som mpeg och få ljudet som mp2 (eller mp1 beroende på hur du vill ha det). Annars tycker jag att Premiere är ganska ruttet på komprimering, så ett alternativ kan vara att använda ett separat program för komprimeringen (som Nandub, om du vill ha DivX), och då kan du t ex komprimera ljudet som mp3. Tja, jag är faktiskt ganska grön på det här, så om någon vet några bättre sätt så är jag defenitivt intresserad av att höra dem. /Jakob 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts