peterfilm.se Postad 21 mars 2007 Postad 21 mars 2007 Tjena renderingen i AE 7.0 går slött, tycker jag. P4 2GB RAM Geforce 7950 GT comp 1 = fieldskit deinterl. Comp 2 = comp 1 med twixtor och colorista ca 1-1,5 sek per frame. Är det ok speed på rendering (RAM preveiw) Kan man minska preview upplösning och på så sätt dra ner renderingstiden, medans man editerar?) Edit: finns det något shortcut till RAM Preveiw? 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 21 mars 2007 Postad 21 mars 2007 1 sekund per frame är inte mycket, antagligen normalt med deinterlace och colorista (även om jag inte provat det sistnämnda själv). Du kan dra ned previewupplösning på flera sätt, dels ändra procentuell upplösning i kompositionsfönstret, men också ändra kvalité på individuella lager genom att klicka på symbolen med ett snedsträck. Använder du motionblur kan det vara bra att avaktivera denna tillfälligt när du inte behöver se den i renderingen för tillfället. Det spar en hel del tid. Kortkommandot för RAM-preview är 0 på num-paden. 0 Citera
peterfilm.se Postad 21 mars 2007 Författare Postad 21 mars 2007 Ok thanks. helt enkelt datorutvecklingen som påverkar... ville bara kolla så att jag inte sitter och renderar 50% saktare än jag behöver. bra med kortkommando. //Peter 0 Citera
Max_H Postad 22 mars 2007 Postad 22 mars 2007 Med både FieldsKit och (framförallt) Twixtor tycker jag det var ganska bra. (Testa Magic Bullets DeInterlacer med HDV material någongång ska du få se på renderingstider... ;) ) /Max 0 Citera
Munthe Postad 23 mars 2007 Postad 23 mars 2007 Jag har en timeline på 70 minuter som jag renderar just nu. Den är klar om två veckor. 0 Citera
Max_H Postad 23 mars 2007 Postad 23 mars 2007 Och så klagar folk på renderingstider... :) Year One kanske....................... ? /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.