anders10 Postad 14 mars 2007 Postad 14 mars 2007 Hej! Vet inte riktigt vart jag skall lagga denna fragan. Jag ar i Chile och har sett en massa bra filmer som jag vill kopa. Hur ar det nu med Pal och Ntsc , paverkar det detta. Kan min DVD-spelare lasa vad som ar brant har? Nagon som vet? Vanligen Anders 0 Citera
gorse Postad 14 mars 2007 Postad 14 mars 2007 Du har nog region 4 och NTSC där du är. Om du har en modern regionsfri spelare så går det nog bra att köpa filmer i chile. De flesta europeiska PAL-spelare spelar gladeligen upp NTSC-skivor medan det omvända inte är lika självklart. När jag läste "bränt" har du säkert sett den enorma piratmarknaden. Det är kanske frestande att köpa, men min erfarenhet är att det är ofta riktigt dålig kvalite även om man kan hitta bra kvalite med. Även om det är på skiva kan det vara 3:de generationens bandkvalite (hur tusan de lyckas med det?). Be att få provspela i så fall. Det har väl hänt att det sett OK ut vid provspelning, men så hoppar filmen mellan kapitlen i alla fall, dvs dålig bränning. Å andra sidan är det så billigt att man har råd att göra missar, men det är retligt om man verkligen vill se filmen. Piratfilmer är inte regionskodade, men kan ha usel bränning. Om du till äventyrs inte skulle kunna se dina originalfilmer kan DVDschrink konvertera dem så du kan se dem. Texter på engelska heter "Subtitulos en ingles" Tips på film du måste köpa: Voces Inocentes http://www.innocentvoicesmovie.com/ Berätta gärna vad du köpt, då jag gillar latino-film mycket. Edit; Köp inte hollywoodfilmer utan kolla förståss efter sydamericanska filmer. Hollywoodfilmerna kan man köpa hemma. 0 Citera
anders10 Postad 15 mars 2007 Författare Postad 15 mars 2007 Hej! Tack for ditt svar! Imponeras av din snabbhet....!! Och ditt kunnande naturligtvis. Nar du namnde regionsfri, sa ringde en liten klocka! Jag ar ganska saker pa att forsaljaren sa nagot sant nar vi kopte dvd spelaren. Det ar en Pioneer och den ar tre fyra ar gammal. Sa det skall val kunna funka i sa fall. Koper ett par filmer och testar. Vanligen Anders 0 Citera
gorse Postad 15 mars 2007 Postad 15 mars 2007 Min fru är från mexico så jag köper film i mexico när vi är där. I mexico förekommer det att filmer har både region 1 och 4 eftersom de är så nära USA. Skulle din spelare inte vara regionsfri kan du googla efter "hack region free modellnamnet" och se om du hittar hur man gör spelaren regionsfri. Pratar du spanska? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.