monnexs Postad 11 mars 2007 Postad 11 mars 2007 Jag är på jakt efter en ny kamera. Har funderat på en Canon DM-XM2. Denna moedell verkar mycket prisvärd men nu börjar jag bli lite snurrig av alla olika modeller och märken som finns på marknaden. Alla pratar så mycket om siffror hit och dit. HD eller miniDV osv men något som ändå borde vara viktigst måste ju ändå vara opiken. Om mam t.ex. kollar på Canon DM-XM2 väger den 1120 g medans sony HVR-A1E endast väger 770 g. Sonys kostar ca 6000 kr mer och har med HD mer upplösning men mycket måste ju gå förlorat när den väger så mycket mindre än canon DM-XM2. Är det värt att betala 6000 kr mer bara för att det är HD men att vikten är så låg. Annars vad skulle ni idag tipsa om när det gäller kamera för 20 000 till 26000 kr. Hellst betalar jag snarare 20 000 än 26 000 kr. Har inte Canon DM-XM2 funnits ganska länge och börjar den i så fall inte bli lite gammal. Jag menar utvecklingen går framåt. 0 Citera
c5j Postad 12 mars 2007 Postad 12 mars 2007 XM2 har funnis bra länge nu, och för Hur har han "kittat" sin HC7? 0 Citera
monnexs Postad 12 mars 2007 Författare Postad 12 mars 2007 Vågar man verkligen köpa en begagnad kamera. Jag mernar Canon XL2 är det väll mest produktionsbolag och proffsigare filmare som har använt och de måste ju ha använts flitigt. Hur vanligt med fel är det efter slitage? Vilka är de vanligaste slatagen på en kamera och är det billigt att lämna in dem för reperation? Har XM2 riktig 16:9 eller sen där som bara drar i bilden. Såg någon på detta forum som ville sälja en canon xl1. Hur står sig dessa idag och vågar man verkligen betala för en sådan gammal kamera. Verkar dessutom vara använd av ett produktionsbolag. 0 Citera
ChrisSFP Postad 12 mars 2007 Postad 12 mars 2007 Hur har han "kittat" sin HC7? köpte den i Frankfurt i fredags, går ju tyvärr inte köpa i butik i usa för de säljer bara ntsc.. ska filma där i 1 1/2 månad 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.