Gå till innehåll

mayaliknande funktion i blender? ( uv planar mapping)


Nicke_92

Recommended Posts

mayaliknande funktion uv planar mapping, undrade jag över om det fanns i blender, dvs en sak som gör att man kan mappa textures på objektet på ett smidigare sätt tex, sätta ut en del som ska sitta på bakre delen av låt oss säga ett flygplan, en del på vingarna osv. Jag vet att det går att göra texturerna själv så de funkar på detta vis, men bara till viss del. Om jag vill tex sätta en bild för bakhuvudet på en människa, och en bild per sida, och en för ansiktet, då blir det ju liksom svårt, någon sov vet något? svara gärna isåfall, har inte direkt fått så många svar på mina trådar på sistone...

Länk till kommentar
Share on other sites

mayaliknande funktion uv planar mapping, undrade jag över om det fanns i blender, dvs en sak som gör att man kan mappa textures på objektet på ett smidigare sätt tex, sätta ut en del som ska sitta på bakre delen av låt oss säga ett flygplan, en del på vingarna osv. Jag vet att det går att göra texturerna själv så de funkar på detta vis, men bara till viss del. Om jag vill tex sätta en bild för bakhuvudet på en människa, och en bild per sida, och en för ansiktet, då blir det ju liksom svårt, någon sov vet något? svara gärna isåfall, har inte direkt fått så många svar på mina trådar på sistone...

 

 

http://www.justfuckinggoogleit.com

Eller vad va det du sa?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...