Gå till innehåll

JVC-GYHD100 Sprickor.....


Movie Jonie

Recommended Posts

Tjena. Har nu haft min Jvc kamera i närmare 2 månader. För att börja med det possetiva blir det bra bild. Och den är skön att hanterar. Men Men allt kan inte var så bra som man hoppas på. Efter ca tre till fyra veckor uppkom en spricka i sökaren(är för övrigt nu lite sne. Efter ytliggare två veckor upptäcktes seden pixel drops, som hade vart där från början. Men detta åtgärdades snabbt i menyn. Och nu för ca 2 veckor sedan upptäcktes att plasten där man sätter stativ plattan hade spruckigt. En liten spricka har även upp vid luckan till bandkontrolls knapparna.

 

Så jag undrar om det är någon som har kameran och vart med om något liknande och vad som gjorde åt detta.

Tack på förhand JONAS

 

För övrigt är jag nöjd:D

Länk till kommentar
Share on other sites

Låter som den har åkt i backen ganska rejält..? Speciellt om den är sprucken under, det torde tyda på att den ex suttit på stativet och tippat vilket kan ge en brytning under vid fästet. Bara mitt tips, ta den till en auk. JVC verkstad så de får kolla på den innan det är helt kört

Länk till kommentar
Share on other sites

Låter som den har åkt i backen ganska rejält..? Speciellt om den är sprucken under, det torde tyda på att den ex suttit på stativet och tippat vilket kan ge en brytning under vid fästet. Bara mitt tips, ta den till en auk. JVC verkstad så de får kolla på den innan det är helt kört

 

Inte vad jag vet om HAHA.Är inte ensam ägare. Kan det bara var åt dåligt ex eller tror du att den verkligen åkt i marken.

Måste ta den till lagning. Man hoppas att man ska få mer för pengarna för en sån här pryl.

Länk till kommentar
Share on other sites

Du värkar inte ta kameran seriöst? trots allt en bra slant den kostar.

 

Varför skulle inte jag ta kameran seriöst?. Jag kanske ska förtydliga och säga att jag VET att den inte har ramlat i MARKEN under MITT ägo. Jag är nog ganska medveten om vad den kostar eftersom det var jag som betala :D. Inte bara jag som har problem med detta http://dvinfo.net/conf/showthread.php?t=66022.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...