Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har ett problem. Jag håller på och animerar min nya logga i After effects 7.0.När jag väl var färdig och skulle lägga till lite motion blur; så upptäckte jag hade det inte funka. Detta för att jag animerat kamerans positioner och de obijekten så finns med. Tyckte det vart lättare för mig. Men finns det något sätt att få motion blur ändå på objekten som finns.

Mvh Jonas

Postad

srry kanske var lite dåligt skrivit. Men jag har gjort en tre miljö(en tunnel)och genom denna tunnel har jag animerat så att kameran åker igenom. Så själva lagren står helt stilla och det är bara kameran som åker. Och om man då sätter på motionblur så blir det ingen skillnad för att lagren är still i compositionen. Hoppas du förstår. Jag vill alltså ha motion blur när kameran åker genom denna tunnel så det blir någon typ av fart känsla.

Postad

Det borde fungera om du inte har "väggar" i tunneln som består av videomaterial - då får du fuska med ngn variant av directional blur eller ett adjustment layer med directional blur eller CC Radial Blur.

/Max

Postad

det är bra att du svarar på vad det simpla felet var också så att inte fler behöver starta fler trådar om samma grej utan kan finna svaret i den här tråden

Postad

Jag vred helt enkelt upp motionblur i compesition settings. Och hade helt enkelt missat att trycka in på det lagret som vart mest påverkat. Enkel tabbe. Hoppas du är nöjd med svaret:D.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...