CaffeignSugerProduction Postad 7 mars 2007 Postad 7 mars 2007 Hej jag bara undrar hur jag ska lägga up ett manus om jag gör en dokumentär. Hur mycket jag ska ha med, hur jag ska skriva den etc. Hur mycket jag ska lämna etc. 0 Citera
Team_fagott Postad 7 mars 2007 Postad 7 mars 2007 Hej jag bara undrar hur jag ska lägga up ett manus om jag gör en dokumentär. Hur mycket jag ska ha med, hur jag ska skriva den etc. Hur mycket jag ska lämna etc. Det är väldigt olika från person till person. Men princip kan man skriva varenda scen förutom då replikerna. Om det händer oförutsedda saker så får det ju övervägas under resans gång. Rent dramaturgiskt skiljer sig dokumnetär och spelfilm inte nämnvärt. Sedan kan det ju tvistat om i evigheter vad en dokumnetärfilm är. enligt mig är det en filmares berättelse och dennes tolkning av verkligheten. Den riktiga verkligheten har aldrig och kommer aldrig att fångas i en dokumnetärfilm. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.