palle Posted April 23, 2004 Share Posted April 23, 2004 goddag, ja fick ordning på mina 16:9 klipp, hur vet ja itne men de funkade iaf. Men nu uppstod ett annat problem=) På ett klipp kom det med ett par händer i kanten som ej skulle vart med, men ja kan itne zooma, med motion för då så förstoras hela bilden å 16:9 "ränderna" försvinner, varför, elelr vad ska ja göra för att zooma så att händerna försvinenr men 16:9 bilden e kvar? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orange Posted April 23, 2004 Share Posted April 23, 2004 Maska, bara sätta igång att rita frame för frame :P 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
palle Posted April 24, 2004 Author Share Posted April 24, 2004 Men, det är en scen där kameran tiltas=) alltså finns det ingen identisk bakgrund till klippet.... hehe, lite värre!!! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orange Posted April 24, 2004 Share Posted April 24, 2004 Ja, men jag vet inget annat så.. gör ditt bästa ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
filmfreak Posted April 24, 2004 Share Posted April 24, 2004 jag har en fråga på samma ämne, när jag importerar en film i som är i 16:9 format till ett 16:9 projekt i premiere så är allt bra..men sen när jag exporterar det via dv-in så försvinner min 16:9, och bilden töjs ut när man kollar på den på tv(och även i kameran när man tittar på den där)..men om man lägger den utan nån övergång från klippet innan(som då måste vara i 16:9) så blir det ingen övergång utan den visas i 16:9(men bara på kameran, inte i tv:n)..kan nån hjälpa mig så jag kan kolla på det i 16:9?? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts