Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Kommer hålla en intervju på onsdag med en forskare på ett universitet i Uppsala.

Nu till saken, hittills har vi med ovana och okunskap använt oss av trådlösa myggor + mottagare.

Detta för att vi trodde att ljudet skulle förbättras då vi hade möjlighet att placera myggan närmre

källan (munnen) än med micken.

Och eftersom vi hyr all ljudutrustning efter att vi fick en producent så har följande redskap använts,

och kommer att används i den fortsatta produktionen.

Mick: MKH 50

Mygga + mottagare: DPL (Fd Bruel & Kjaer modell) + Lectrosonic diversitymottagare

Jag tänkte med att redovisa lite av produktinfo:n så kan ni hjälpa mig med att välja att gå ensamt

med MKH 50 x 2 (intervjuare och svararen), eller fortsätta med att använda det trådlösa systemet.

Själv har jag en uppfattning om att Sennheiser micken har mer karaktär än myggan.

Men ville för trevlighetens skull fråga er.

Tack.

Postad

Själv har jag en uppfattning om att Sennheiser micken har mer karaktär än myggan.

Men ville för trevlighetens skull fråga er.

Tack.

Jo...

Använd miken på ett stativ, det krävs ganska feta myggor och även sändare + mottagare för att komma upp i 50ans ljud enligt mig. Sen kanske du får mer tajt ljud med mygga om du inte kommer åt ordentligt med miken. Prova är väl den enklaste och se vad man tycker låter bäst. Kan ju vara smidigt med myggor i intervjusituation då man ändå kan placera myggan snyggt utanpå kläderna och slippa mycket prassel etc. Sen kanske man inte har lika höga krav på ljudet vid intervju heller. Men vill du bara ha det bästa så försök komma ganska nära med miken istället :)

Postad

Tack för svaret.

Vi kommer att köra på micken denna gång. Vi höll en intervju förra veckan med MKH 50n och stativ,

vilket gick bra, dock lite stressigt när man har ont om tid. Men resultatet vart topp.

Tillägg:

Måste bara passa på och berätta hur bra det gick idag,

med en lite längre tid att få förbereda allt, ljud ljus och dimmer mm.

Det vart topp.

Ska hålla mig till mick nu framöver...

Tack.

Postad

Luzer säger det! DPA (?) och Lectro är förvisso bra ock respekterade tillverkare, men sändarmikrofoner är alltid en kompromis! kan man använda en ordentlig mikrofon så blir det ofta mycket bättre tycker jag!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...