Vito Gogola Postad 24 februari 2007 Postad 24 februari 2007 Jo, går det att ändra formatet till Wide Screen i Adobe Premiere Pro 2.0, trots att man inte filmat den i Wide Screen? 0 Citera
Max_H Postad 24 februari 2007 Postad 24 februari 2007 Det går men inte utan förlust i bildkvalitet. Du får helt enkelt skala om bilden så den "fyller" ut hela skärmen. Du kommer dessutom att förlora det som "hamnar utanför" till vä & hö men då kan du iofs panna lite vä eller hö beroende på vad du vill behålla i bilden. /Max 0 Citera
megawatti Postad 24 februari 2007 Postad 24 februari 2007 går ju att lägga till 2 svarta-lister, så de bli look-a-like-ws ifall du tycker det är snyggt, Jag brukar använda de ibland när jag har ett skakigt klipp, då kan jag flytta bilden bakom de 2 svartalisterna och få en mindre skakig bild, men som sagt lägre uplösning. 0 Citera
Vito Gogola Postad 24 februari 2007 Författare Postad 24 februari 2007 Max_H: Ja, kan tänka mig att kvaliteten blir sämre. Jag ska testa mig fram, tack för svaret! megawatti: Jo, det funderar jag faktiskt på. Ska testa det, tackar! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.