Joel.N Postad 21 februari 2007 Postad 21 februari 2007 Hej! Är det någon som vet hur man enklast och snyggast kan lägga in olika logotyper i rullande text, exempelvis "denna film presenterades i samarbete med": Bla, bla bla -företagsloggor som rullar. (loggorna kant ex vara i vanliga jpg-filer...) Tilläggas bör att jag har tillgång till Pinnacle studio version 9, AE 7.0, Adobe premiere elements 2.0 och Photoshop. Tacksam för snabba svar. 0 Citera
ChrisSFP Postad 22 februari 2007 Postad 22 februari 2007 se till att få loggorna i vekorbaserad form, sen är det bara använda sig av AE ex för att lägga in dem, skall du ha rullande text får du göra det som en bild som i ett fristående lager och texten i ett lager för sig 0 Citera
Joel.N Postad 22 februari 2007 Författare Postad 22 februari 2007 se till att få loggorna i vekorbaserad form, sen är det bara använda sig av AE ex för att lägga in dem, skall du ha rullande text får du göra det som en bild som i ett fristående lager och texten i ett lager för sig Tack för tipset, men hur gör man med en del mindre företag som inte kan skicka mig loggorna i vektorbaserad form? Tex om de bara har den på deras visitkort,brevpapper eller liknande? Jag hade själv då tänkt att fota/scanna bilderna men då blir det ju jpg-filer... Dessutom vore jag tacksam om du mer detaljerat kan beskriva tillvägagångssättet på hur jag skulle göra denna rullande text i AE, -jag förstår inte hur du menar... (Jag har precis börjat använda programmet...) Tack på förhand... 0 Citera
Max_H Postad 23 februari 2007 Postad 23 februari 2007 Om du gör rulltexterna i PPro kan du importera de flesta fil-format direkt till rulltexten. Inkl Illustrator-filer i vektorform. /Max 0 Citera
Joel.N Postad 24 februari 2007 Författare Postad 24 februari 2007 Tack för tipset. jag ska prova det, och återkommer om det skulle "strula"... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.