Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Är det någon som vet hur man enklast och snyggast kan lägga in olika logotyper i rullande text, exempelvis "denna film presenterades i samarbete med": Bla, bla bla -företagsloggor som rullar. (loggorna kant ex vara i vanliga jpg-filer...)

Tilläggas bör att jag har tillgång till Pinnacle studio version 9, AE 7.0, Adobe premiere elements 2.0 och Photoshop.

Tacksam för snabba svar.

Postad

se till att få loggorna i vekorbaserad form, sen är det bara använda sig av AE ex för att lägga in dem, skall du ha rullande text får du göra det som en bild som i ett fristående lager och texten i ett lager för sig

Postad
se till att få loggorna i vekorbaserad form, sen är det bara använda sig av AE ex för att lägga in dem, skall du ha rullande text får du göra det som en bild som i ett fristående lager och texten i ett lager för sig

Tack för tipset, men hur gör man med en del mindre företag som inte kan skicka mig loggorna i vektorbaserad form?

Tex om de bara har den på deras visitkort,brevpapper eller liknande?

Jag hade själv då tänkt att fota/scanna bilderna men då blir det ju jpg-filer...

Dessutom vore jag tacksam om du mer detaljerat kan beskriva tillvägagångssättet på hur jag skulle göra denna rullande text i AE, -jag förstår inte hur du menar... (Jag har precis börjat använda programmet...)

Tack på förhand...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...