Gå till innehåll

Sponsorer/Företagsloggor i rullande text.


Joel.N

Recommended Posts

Hej!

 

Är det någon som vet hur man enklast och snyggast kan lägga in olika logotyper i rullande text, exempelvis "denna film presenterades i samarbete med": Bla, bla bla -företagsloggor som rullar. (loggorna kant ex vara i vanliga jpg-filer...)

 

Tilläggas bör att jag har tillgång till Pinnacle studio version 9, AE 7.0, Adobe premiere elements 2.0 och Photoshop.

Tacksam för snabba svar.

Länk till kommentar
Share on other sites

se till att få loggorna i vekorbaserad form, sen är det bara använda sig av AE ex för att lägga in dem, skall du ha rullande text får du göra det som en bild som i ett fristående lager och texten i ett lager för sig

Tack för tipset, men hur gör man med en del mindre företag som inte kan skicka mig loggorna i vektorbaserad form?

Tex om de bara har den på deras visitkort,brevpapper eller liknande?

Jag hade själv då tänkt att fota/scanna bilderna men då blir det ju jpg-filer...

 

Dessutom vore jag tacksam om du mer detaljerat kan beskriva tillvägagångssättet på hur jag skulle göra denna rullande text i AE, -jag förstår inte hur du menar... (Jag har precis börjat använda programmet...)

Tack på förhand...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...