HALLDIN Postad 21 februari 2007 Postad 21 februari 2007 Hej, är ny här på forumet! Jag har för ett tag sedan köp programvaran adobe Premiere Elements 2.0 och försöker lära mig hur det fungerar! Jag har försökt att göra en "greenscrean" effekt men jag lyckas inte få det att fungera.. Skulle vara väldigt tacksam om ni skulle kunna beskriva steg för steg så att jag kan lära mig denna process :D Jag läste lite på forumet men det hjälpte inte så mycket! Jag vet inte hur man lägger klipp på varandra.. tror nog att det är de som gör så att det inte fungerar för mig, men som sagt... väldigt tacksam för svar :D // Marcus 0 Citera
Disco Volante Postad 21 februari 2007 Postad 21 februari 2007 Adobe Premiere Klippet du vill ha under det gröna läggs i video 1. Klippet med grön bakgrund (som du vill ha bort) läggs ovanför klipp 1. Effects -> keying -> green screen key läggs till klipp 2, det övre. Då ska det gröna försvinna på en gång och klippet bakom i video 1 ska synas. Du kan sedan finjustera effekten så att den "skalar av" så mycket som önskas osv. Du kan naturligtvis lägga undre klippet på video 2, 3, eller 4 om du så önskar. Se bara till att klipp 2 med gröna bakgrunden läggs över, men det tror jag du fattar ;) 0 Citera
HALLDIN Postad 21 februari 2007 Författare Postad 21 februari 2007 Adobe Premiere Klippet du vill ha under det gröna läggs i video 1. Klippet med grön bakgrund (som du vill ha bort) läggs ovanför klipp 1. Effects -> keying -> green screen key läggs till klipp 2, det övre. Då ska det gröna försvinna på en gång och klippet bakom i video 1 ska synas. Du kan sedan finjustera effekten så att den "skalar av" så mycket som önskas osv. Du kan naturligtvis lägga undre klippet på video 2, 3, eller 4 om du så önskar. Se bara till att klipp 2 med gröna bakgrunden läggs över, men det tror jag du fattar ;) tack så mycket... ska prova imorgon och om jag inte gör några framsteg så återkommer jag :D 0 Citera
carbe Postad 21 februari 2007 Postad 21 februari 2007 Om du har svårt för att få till greenscreen, testa den här guiden: http://www.loopingfilm.se/fartikel.php?id=14 (obs. inte menar som reklam utan som hjälp till denna person) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.