Regissören Postad 20 februari 2007 Postad 20 februari 2007 Jag har nu skaffat Adobe Encore DVD 2.0 och jag skall om några veckor göra en dvd meny till en film. Och jag skulle gärna vilja träna lite så att det går smidigt när det riktiga arbetet skall in. Men när jag för in nån av mina hundratals .avi så står det att filen måste vara en speciell upplösning. ( 720x576 eller 704x576) Så jag undrar om man kan ladda ner en fil med sån upplösning någonstans ? 0 Citera
Rogge Postad 20 februari 2007 Postad 20 februari 2007 Men när jag för in nån av mina hundratals .avi så står det att filen måste vara en speciell upplösning. ( 720x576 eller 704x576) Så jag undrar om man kan ladda ner en fil med sån upplösning någonstans ? Det finns massor av färdiga menyer i Encore som du kan spara på din hårddisk eller tom använda direkt i Encore och testa med. Du har alltså menyer i rätt upplösning framför dig i Encore! :) 0 Citera
Regissören Postad 20 februari 2007 Författare Postad 20 februari 2007 Tänkte väl att det fanns något sånt, har letat men hittar bara en som är färdig. den kommer jag åt via, Menu----->New menu så kommer det upp en färdig direkt, dock är det bara en, skulle det inte finnas flera ? 0 Citera
Rogge Postad 21 februari 2007 Postad 21 februari 2007 skulle det inte finnas flera ? Dom finns på en panel som heter Library. 0 Citera
Regissören Postad 21 februari 2007 Författare Postad 21 februari 2007 japp, nu hittade jag, tackar. Lite off topic men jag tror att detta programmet är för svårt för mig, har tagit mig 2 dagars arbete att hitta förinställda menyer,vågar inte ens tänka på att göra egna. Så finns det något enklare (nybörjar) program att arbeta med om man skall göra DVD menyer ? 0 Citera
Rogge Postad 22 februari 2007 Postad 22 februari 2007 har tagit mig 2 dagars arbete att hitta förinställda menyer,vågar inte ens tänka på att göra egna. Då hade jag avsatt några dagar till att läsa manualen, pärm till pärm, till Encore där ju allt står. Det är tråkigt, men det är väldigt välinvesterad tid att läsa manualen och du kommer att få bättre kolla på vad/hur/varför man gör saker. Att gör egna menyer i Encore är inte mer komplicerat än att dubbelklicka på en meny man gillar i Library och sedan dra och släppa knappar från samma panel. Spendera några dagara med manualen så kommer det att klarna! :) 0 Citera
Joel.N Postad 28 mars 2007 Postad 28 mars 2007 japp, nu hittade jag, tackar. Lite off topic men jag tror att detta programmet är för svårt för mig, har tagit mig 2 dagars arbete att hitta förinställda menyer,vågar inte ens tänka på att göra egna. Så finns det något enklare (nybörjar) program att arbeta med om man skall göra DVD menyer ? Att göra DVD-menyer på ett väldigt enkelt, men ändå snyggt och "proffsigt" kan du göra i "vanliga" redigeringsprogram som exempelvis Pinnacle eller Adobe Premiere (både i elements och i PRO) Lycka till Mvh Joel.N 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.