Darth_Ozan Postad 20 februari 2007 Postad 20 februari 2007 Hej jag läste om vad som krävs för att Envore DVD ska funka på datorn och det stod följande: # Intel® Pentium® 4 1,5 GHz # Microsoft® Windows® XP Professional eller Home Edition med Service Pack 2 # 512 MB RAM (1 GB rekommenderas) # 1 GB ledigt utrymme på hårddisken för grundinstallation (ytterligare 5 GB rekommenderas för installation av extramaterial; 10 GB eller disk array rekommenderas för själva arbetet) Jag kör med en XP 2400 2 GHz processor, 1 GB RAM och Windows Vista... jag vet inte om det funkar med vista... problemet är att när min far hade processorn så funka det inte heller (windows xp)... står "Processorn stöder inte SSE nånting... vad kan felet va? 0 Citera
Rogge Postad 20 februari 2007 Postad 20 februari 2007 står "Processorn stöder inte SSE nånting... vad kan felet va? Problemet är att din processor inte har stöd för SSE. För att Encore DVD 2.0 skall fungera måste din processor ha stöd för SSE. Det finns tyvärr inget annat sätt att lösa det på än att byta processor. 0 Citera
Johan_hmm Postad 20 februari 2007 Postad 20 februari 2007 Jag skulle inte sats för hårt på Encore om jag vore i dina kläder. Jag har kört det och gjort en hel del dvd-skivor i det. Alltifrån avancerade interaktiva DVD-er till enkla. Problemmet är att det ständigt krashar eller att projekt inte går att öppna. Jag är alltid nervös när man kommer till den punkt då man är klar(typ lagt två veckors arbete på projektet), och ska bränna skivan. Många gånger har jag fått gjort om allt från början. Nå ja du får bild din egen uppfattning, men det här är min iallafall... 0 Citera
Rogge Postad 20 februari 2007 Postad 20 februari 2007 Jag skulle inte sats för hårt på Encore om jag vore i dina kläder. Jag har kört det och gjort en hel del dvd-skivor i det. Alltifrån avancerade interaktiva DVD-er till enkla. Problemmet är att det ständigt krashar eller att projekt inte går att öppna. Jag är alltid nervös när man kommer till den punkt då man är klar(typ lagt två veckors arbete på projektet), och ska bränna skivan. Många gånger har jag fått gjort om allt från början. Tar du fortfarande in Quicktime-filer i Encore DVD 2.0? Om ja, där har du problemet. Quicktimefiler i Encore DVD 2.0 är mycket känt för att skapa problem som ger diverse krascher och underliga felmeddelanden. Att inte ta in Quicktimefiler i Encore DVD 2.0 kommer att lösa problemen för dig. 0 Citera
FarfarMOV99TD Postad 30 mars 2007 Postad 30 mars 2007 Jag skulle inte sats för hårt på Encore om jag vore i dina kläder. Jag har kört det och gjort en hel del dvd-skivor i det. Alltifrån avancerade interaktiva DVD-er till enkla. Problemmet är att det ständigt krashar eller att projekt inte går att öppna. Jag är alltid nervös när man kommer till den punkt då man är klar(typ lagt två veckors arbete på projektet), och ska bränna skivan. Många gånger har jag fått gjort om allt från början. Nå ja du får bild din egen uppfattning, men det här är min iallafall... Ååå, då blir man tjurig. Jag redigerade i 3 timmar och sen krånglade det när jag skulle bränna och jag hade inte sparat projektet. Men 2 veckors arbete, fatta va tjurig du måste ha varit:D 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.