Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tjenare!

Har hittat en beggad pd-150 för 15500 :-

"Medföljande tillbehör: största batteriet (NP-F960 i bra skick), Manfrotto enbens-stativ modell 679B, vidvinkelobjektiv (Canon WD-58H, nypris ca 2500kr), hardcase-väska samt firewirekabel, firewire-pcikort. "

(trumtid: >55x10h)

Är det ett värt köp tkr ni?

Posted

Tja... har den inte gått för långt och den ser bra ut så är det så illa. Kolla vem som haft den - har den gått hos ett produktionsbolag så skulle åtminstone jag tveka lite mer.

/Max

Posted

55x10h är ingenting att tala om så vida kameran iövrigt är i bra skick.

sen tycker jag att 15,5k är helt rätt kurs,mycke kamera för degen,slå till nu!!

Posted

Okej Tack för eran hjälp!

Blir nog å slå till om börsen tillåter det.. Hur äre med banden? läste nånstans att man BÖR filma med dvcam? lr spelare ingen roll?

//Anton

Posted

Sorry för sent svar - håller med: Slå till!

Kör med Sony excellence band. I DVCAM-mode om det är viktiga inspelningar. Funkar kanonbra. Kör själv med en VX2000 (i princip samma kamera)och excellenceband och jag har aldrig dropoutproblem.

Edit: Om du har tillgång till en annan DV-kamera kan du göra en snabbtest och spela in i DV och kolla så du kan spela upp det materialet i din andra kameran. Då vet du dessutom att huvudena är "raka" och att banden är läsbara i en annan kamera.

/Max

Posted

Fick ner priset till 14 000. kom överens att vi skulle göra en affär osv.. senare får jag ett mail att han att han skulle sälja den tills sin bror ist. :/

ja vad ska man säga.. Grymt surt känns det.. Inte ofta det kommer såna tillfällen.