carbe Postad 15 februari 2007 Postad 15 februari 2007 Vet någon här hur man i Premiere gör så att någongång flyttar sig automatiskt? Alltså man sätter in en bild någonstans på bild 1 och går sedan till bild 100 och flyttar den, så skall den ha flyttats långsamt automatiskt där emellan. "Motion" alltså. Vet någon hur man gör det i Adobe Premiere? EDIT: Hm, man behövde tydligen sätta någon keyframe, vet någon hur man gör det också? 0 Citera
Hans_Parmesan Postad 16 februari 2007 Postad 16 februari 2007 Du börjar med att öppna effektpanelen, sedan klickar du på övertexten "Motion" och flytar bilden/klippet dit du vill ha det. Klicka sedan på en klockliknande ikon ganska långt till höger i effektpanelen. Lägg sedan uppspelningshuvudet på det stället du vill att klippet ska sluta röra sig, då går du sedan in i effektpanelen och gör detsamma som du gjorde förrut, nämligen att flytta själva bilden till där du vill att det ska vara.:) Hoppas att du förstod, jag är ingen bra pedagog...hehe... 0 Citera
carbe Postad 16 februari 2007 Författare Postad 16 februari 2007 Jag förstår inte riktigt, var finns den klockliknande ikonen? Vilken version av Premiere har du? Jag har bara Premiere Elements 1.0. 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 16 februari 2007 Postad 16 februari 2007 Förtydligade rubriken genom att lägga till version. 0 Citera
Hans_Parmesan Postad 16 februari 2007 Postad 16 februari 2007 Jaha, jag använder själv Premiere Pro så jag vart väl lite förståndshandikappad nu... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.