peterfilm.se Posted February 13, 2007 Posted February 13, 2007 Hej gjorde en film i PPro 1.5 och exporterade som AVIfil. I QTpro är filmen kelt kass. Stora pixlar m.m. i Mediaplayer är den kanon ?? 0 Quote
Max_H Posted February 13, 2007 Posted February 13, 2007 Har för mig att det finns (fanns?) en bugg i QT som gjorde att den bara "läste" en fjärdedel av pixlarna... Körde du ut filmen som en vanlig DV AVI? Rogge kommer du ihåg? /Max 0 Quote
Rogge Posted February 13, 2007 Posted February 13, 2007 Rogge kommer du ihåg? Nej, det är inget jag har något minne av. Men jag provade att rendera ut DV-AVI och okomprimerad AVI från PPro 1.5 samt PPro 2.0 och DV-AVI ser katastrofalt dålig ut medans okomprimerad AVI ser kalas ut i QT Pro. Kodar man om DV-AVI till tex H.264 i QT Pro så ser den omkodade filen bra ut, så det är något mysko med QT som gör att uppspelningen ser dålig ut från DV-AVI-filer. 0 Quote
peterfilm.se Posted February 13, 2007 Author Posted February 13, 2007 Ok, har lite mer tid nu. Var hemma snabbt förut och såg då att renderingen blev skit. Jobbit med alla olika codec/filtyper m.m. Men har precis dragit igång en H264 och så får vi se resultatet. 0 Quote
Recommended Posts