Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej jag digitaliserar ett gäng VHS-band dom ska långtidslagras som DV AVI och även finnas tillgängliga på DVD.

 

Jag har en Pioneer DVR- RT602h och vad jag vill göra är att spela in på HDD eller DVD direkt från VHS och samtidigt ta "ut-signalen" från Recordern och stoppa in den i mitt Canopus kort/box. för en Capture. Spara tid och hela den biten

 

Detta fungerar skitbra MEN jag får ju med allt som kommer från Recordern dvs även onscreen information som "Inspelningen har börjat" en fet grå skylt. inte så sexigt och fantastiskt störigt hur blir jag av med denna?

 

Går det? kan man använda sig av någon annan signal?

 

Hoppas det finns nått sjysst svar...

 

MVH

JBeRg

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...