jonas.bergljudmigrering. Postad 12 februari 2007 Postad 12 februari 2007 Hej jag digitaliserar ett gäng VHS-band dom ska långtidslagras som DV AVI och även finnas tillgängliga på DVD. Jag har en Pioneer DVR- RT602h och vad jag vill göra är att spela in på HDD eller DVD direkt från VHS och samtidigt ta "ut-signalen" från Recordern och stoppa in den i mitt Canopus kort/box. för en Capture. Spara tid och hela den biten Detta fungerar skitbra MEN jag får ju med allt som kommer från Recordern dvs även onscreen information som "Inspelningen har börjat" en fet grå skylt. inte så sexigt och fantastiskt störigt hur blir jag av med denna? Går det? kan man använda sig av någon annan signal? Hoppas det finns nått sjysst svar... MVH JBeRg 0 Citera
Team_fagott Postad 12 februari 2007 Postad 12 februari 2007 Men det måste väll finnas en "onscreen" knapp på din VHS-spelare? 0 Citera
jonas.bergljudmigrering. Postad 14 februari 2007 Författare Postad 14 februari 2007 En kunde tro det... Men när jag väljer AV på onscreen display så händer... just det ingenting. vilket är rätt störigt eg. pioneer sa ungefär samma sak... stäng av onscreen display... som om jag inte tänkt på det... Tackar för visat egagemang MVH Jonas 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.