Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag ska föra över en film som är filmad med en dvd kamera till Premiere Pro 2.0

När jag tittar på filmen direkt från DVD:n med ex. VLC eller mediaplayer funkar den felfritt.

Men när jag på nåt sätt rippar den till hårddisken får den fnatt. Har provat massa olika sätt: Att döpa om VOB filen till mpeg = hjälper inte, att köra dvd decrypter till IFO och sen AutoGK till Avi. = hjälper inte

Sen har jag provat en massa diverse program för att koda VOB till avi, eller mpeg eller vad fan som helst.

Det som händer är: Bilden delas upp på mitten, På varje sida mosas bilden ihop och på den ena sidan fryser sig bilden där filmen var, på den andra sidan hoppar den random fram och tillbaka i filmen, ljudet synkas inte.

Om man lägger in denna avi fil i Premiere blir det samma resultat med bilden delad, fast utan ljud ( kan man ju koda separat om det strular)

En sista vädjan...

H J Ä L P ! !

Mvh Tomas

Postad
En sista vädjan...

H J Ä L P ! !

Byt kamera eller byt redigeringsprogram är det enkla svaret.

Premiere Pro är inte gjort för att redigera material från DVD-kameror, så du använder fel verktyg. Premiere Elements skall klara att redigera material från DVD-kameror, så ladda ner en demoversion från http://www.adobe.se och testa. :)

Vill du fortfarande använda Premiere Pro får du räkna med problem ända till du konverterar dina filer från kameran till DV-avi typ 2 samtidigt som du tappar lite kvalitet vid konverteringen.

- Valet är ditt! :)

Postad

Mjo jag vet att PP 2.0 inte är det ultimata, men generellt ska de ju funka med dvd skivor. Fan får helt enkelt be mina puckade polare sluta spela in på dvd, hatar det! :P

Men jag gjorde en egen lösning av problemet, hehe cropade bort halva bilden, sen stretchade jag ut den med 200% så den täcker rutan, kvallen blir ju sisådär, men funkar iaf....nöden har ingen lag! ;)

//Nismo

Postad
Mjo jag vet att PP 2.0 inte är det ultimata, men generellt ska de ju funka med dvd skivor.

PPro 1.x - 2.0 har iaf inget stöd för redigering av material taget med DVD-kamera. :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...