FarfarMOV99TD Posted February 6, 2007 Posted February 6, 2007 Hur lägger man in muzzle flashes om dom är filmade med svart bakrund? 0 Quote
Coca Cola och Film Posted February 6, 2007 Posted February 6, 2007 Vilket program använder du? 0 Quote
lilla_farbrorn Posted February 6, 2007 Posted February 6, 2007 Leta efter något som heter Luma Key. 0 Quote
FarfarMOV99TD Posted February 7, 2007 Author Posted February 7, 2007 Vilket program använder du? Jag använder Premere Pro/after effects 0 Quote
FarfarMOV99TD Posted February 7, 2007 Author Posted February 7, 2007 Leta efter något som heter Luma Key. Jag hittade det i Premere Pro och jag använde det. Tack så mycket. Det fungerade också med color key, spelar det någon roll vilken man tar? 0 Quote
jmalmsten Posted February 7, 2007 Posted February 7, 2007 beror på... luma går på hur ljusstarkt varje pixel är, ju mörkare desto mer genomskinligt. color key går på en speciell färg, exempelvis svart... om du har en flam-bild med grön eller blå eller liknande bakgrund så kan du med en kolor-key få bort bakgrunden men ändå få en eld som inte bara blir ljusare, den kan även visa mörkare toner. Men den inbyggda keyern i premiere är inge vidare så om du inte har keylight och AE eller liknande så duger det gott med luma key skulle jag tro. Speciellt om din flamma ändå har svart bakgrunden. 0 Quote
Johan Tungsten Posted February 8, 2007 Posted February 8, 2007 Jag tror jag har svaret på din fråga. dra video effekten "chroma key" till muzzleflash bilden och gör sedan detta. Similarity 100% Blend 100% Threshold 8% Cutoff 13% Sedan kan du använda dig av Fast blur och där endrar du "bluriness" efter vad du själv tycker är bäst. Till sist kan du lägga över effekten "Brightness and contrast" och klura lite där också. (Kopia från tidigare inlägg) 0 Quote
lilla_farbrorn Posted February 8, 2007 Posted February 8, 2007 Tvivlar på att det finns en standard. Prova dig fram istället. Tror dock att Luma Key fungerar best med minst spill. 0 Quote
FarfarMOV99TD Posted February 9, 2007 Author Posted February 9, 2007 Tvivlar på att det finns en standard. Prova dig fram istället. Tror dock att Luma Key fungerar best med minst spill. Ok. tack 0 Quote
Recommended Posts