lars_karlstad Postad 5 februari 2007 Postad 5 februari 2007 Kan någon hjälpa mig med att få till greenscreen i realtid. Någon programvara som är bra? 0 Citera
Stefan_holst Postad 5 februari 2007 Postad 5 februari 2007 Kan någon hjälpa mig med att få till greenscreen i realtid. Någon programvara som är bra? Animator DV har denna funktion. Sedan omm du har Mac så tror jag att Final cut har den möjligheten. Det har säkert Avid också för PC världen. Men som sagt Animator DV för PC har det och jag har provat och vet att det funkar! 0 Citera
Max_H Postad 5 februari 2007 Postad 5 februari 2007 Pratar vi realtid för ett ex streama eller realtid för att du inte vill vänta... ;) ? Sen är det ju om du vill ha bra resultat eller om programvaran ska vara bra (= lättanvänd). /Max 0 Citera
lars_karlstad Postad 5 februari 2007 Författare Postad 5 februari 2007 Jag försöker få ut bilder (still) med ex person framför olika bakgrunder (bilder) så enkelt som möjligt. Har tagit hem Animator DV och kommer att testa om jag får det att fungera som jag vill *ler* 0 Citera
Stefan_holst Postad 5 februari 2007 Postad 5 februari 2007 Jag försöker få ut bilder (still) med ex person framför olika bakgrunder (bilder) så enkelt som möjligt. Har tagit hem Animator DV och kommer att testa om jag får det att fungera som jag vill *ler* Ska du jobba med stillbilder så ska du arbeta med stillbildredigerare som Photo Shop, Paint Shop Pro eller Gimp. Men du kanske bara ska prova med stillbild och senare använda rörlig bild. Det är till det som du använder Animator DV. Sedan har ju Max rätt i sin fråga om du ska sända i realtid eller om du ska kunna se en pre view i din dator skärm. Det är till en pre view som Animator kommer till sin rätt. För att sedan med större nogranhet utföra en color key i postproduktion. Det går säkert att använda Animator vid streaming också men det har jag ingen erfarenhet av. 0 Citera
lars_karlstad Postad 5 februari 2007 Författare Postad 5 februari 2007 Jag ska placera barn på historiska platser. Så det viktigaste är inte kvaliten utan att det är att det går någorlunda snabbt och smidigt. Vi ska inte skicka bilderna vidare eller filmsekvenser utan är intresserad av att få ut bilder av det hela. Bilderna ska sedan användas av eleverna. 0 Citera
Stefan_holst Postad 5 februari 2007 Postad 5 februari 2007 Jag ska placera barn på historiska platser. Så det viktigaste är inte kvaliten utan att det är att det går någorlunda snabbt och smidigt. Vi ska inte skicka bilderna vidare eller filmsekvenser utan är intresserad av att få ut bilder av det hela. Bilderna ska sedan användas av eleverna. Så som jag förstått dig, du vill placera barn i historiska miljöer och det hela ska vara stillbilder. Om du har stillbild på historisk miljö och stillbild på barn så använd något bildredigeringsprogram som Photo Shop eller Gimp. Gimp är gratis! Redigera stillbilder är inte detta forums specialité, här handlar det om rörliga bilder, film och video. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.