boxin Postad 4 februari 2007 Postad 4 februari 2007 Hur får jag en en liten klocka att synas i bild nere i ett hörn? Jag använder Premier Pro. Kanske man behöver After Effects? Nån som vet? (det ska vara en digitalklocka som visar minuter å sekunder) 0 Citera
Max_H Postad 5 februari 2007 Postad 5 februari 2007 Tja... du kan ju alltid göra en VÄLDIG massa titles... Eller njaa - skämt å sido så finns det ett animerbart sådant filter i AE. Edit: Effects > Text > Time och så får du fixa fram ett lämpligt "digitalklockatypsnitt". /Max 0 Citera
boxin Postad 7 februari 2007 Författare Postad 7 februari 2007 Tja... du kan ju alltid göra en VÄLDIG massa titles... Eller njaa - skämt å sido så finns det ett animerbart sådant filter i AE. Edit: Effects > Text > Time och så får du fixa fram ett lämpligt "digitalklockatypsnitt". /Max Tack för tipset! Tyvärr har jag inte after effects. Löste problemet med att filma en tidtagarklocka. Cropade bilden och placerade den där jag ville ha den. Funkade utmärkt, dock lite tidskrävande, men bättre än att göra en massa titels, som sagt! ;-) 0 Citera
audition Postad 7 februari 2007 Postad 7 februari 2007 Annars finns det ett enkelt sätt eftersom det finns en klocka färdig att lägga in och använda i pp 2.0. Välj Video effects - Video - Timecode och lyft den effekten till klippet och saken är klar. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.