Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hur får jag en en liten klocka att synas i bild nere i ett hörn? Jag använder Premier Pro. Kanske man behöver After Effects? Nån som vet?

(det ska vara en digitalklocka som visar minuter å sekunder)

Postad

Tja... du kan ju alltid göra en VÄLDIG massa titles... Eller njaa - skämt å sido så finns det ett animerbart sådant filter i AE.

Edit: Effects > Text > Time och så får du fixa fram ett lämpligt "digitalklockatypsnitt".

/Max

Postad
Tja... du kan ju alltid göra en VÄLDIG massa titles... Eller njaa - skämt å sido så finns det ett animerbart sådant filter i AE.

Edit: Effects > Text > Time och så får du fixa fram ett lämpligt "digitalklockatypsnitt".

/Max

Tack för tipset! Tyvärr har jag inte after effects. Löste problemet med att filma en tidtagarklocka. Cropade bilden och placerade den där jag ville ha den. Funkade utmärkt, dock lite tidskrävande, men bättre än att göra en massa titels, som sagt! ;-)

Postad

Annars finns det ett enkelt sätt eftersom det finns en klocka färdig att lägga in och använda i pp 2.0.

Välj Video effects - Video - Timecode och lyft den effekten till klippet och saken är klar.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...