Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena

Försökte hitta lite för/nackdelar med MB Suite eller Editor på forumet men fann inte så mycket i jämnförelseväg, därför kommer en ny tråd...

Varför i he...te finns det två versioner utav Magic Bullet, ett för PPro och ett för AE. Man vill ju kunna skicka projekt/comps mellan PPro och AE kors och tvärs, men detta sätter käppar i hjulet. Jag har inte bestämmt mig för om allt material skall gå igenom AE och sedan export ut till färdig film. DVS att arbeta med alla klipp i PPro och sedan öppna i projektet i AE för slutgiltig puts. Det är ett stort steg att ta att skaffa något av följande plugin.

Men sedan när man gör lite mindre produktioner och inte vill använda AE över huvud taget, då finns inte funktionen i PPro, utan man måste föra över och öppna alla klipp i AE för att justera. DVS alla filmer man gör och vill lägga på MB suite måste man köra HELA projektet genom AE, och slutgiltiga "film-filen" kommer från AE. Är det ok?

Men Editor känns värre. Eller är det rätt smart? hmm. då får man göra comps och importera i PPro och köra ut hela filmen från PPro.

Behöver lite feedback innan man bestämmer sig.

Postad

En första fråga är väl: MÅSTE du in i AE med hela filmen? Och i så fall varför? Det kanske räcker med vissa klipp som du sen Dynamic Linkar in i PPro.

MB Suite för AE kan ju även göra en massa annat än MB for Editors, bla Deinterlacing som du iofs tänker göra med Fields Kit, eller? Vilket jag tycker är vettigt eftersom den gör det nästan lika bra (ibland bättre ibland sämre) men säkert 10x snabbare än MB Suite.

/Max

Postad

Ok,

så göra allt i PPro (inkl fieldkit, twixtor, colorista m.m.) Sedan vissa klipp/grafik i AE som jag kör (Dynamic Link) till PPro (som jag i nuläget inte vet hur man gör) och sist MB på slut-sequence i PPro. Och färdig film ut ur PPro.

Låter faktiskt vettigt.

Postad
Så hade jag gjort iaf. :)

Dynamic Link till PPro = Drag and drop, Copy > Paste eller File>Import. Mycket simpelt.

/Max

Alltså när man copy/paste från AE in i PPro och sedan exporterar "filmen" från PPro, blir "klippet" från AE (som ligger i PPro) exakt så som det visas i Preview i AE. Alltså plugins som enbart finns i AE används då man renderar ut filmen ifrån PPro.

Galna meningar :)

Postad

Dynamic Link funkar egentligen så här:

Gör en Comp i AE, importera den till PPro, och sedan fungerar AE som en frameserver till PPro. Startar du bara PPro med en Dynamic Link så startas AE "osynligt" i bakgrunden och beräknar bilderna till PPro. Men gör du en ex. Ram-preview i AE och importerar compen till PPro så kan du utnyttja samma Ram-preview för uppspelning där. Men i vissa fall tar renderingen längre till i PPro än i AE.

/Max

Postad
kanon. Mycket enkelt svar. Kan inte vänta på leveransen längre.

Du väntar på leveransen av Production Studio mao? :)

Jag vet att du nämnde att ev uppgradera i en tidigare tråd, därav frågan.

Postad
Du väntar på leveransen av Production Studio mao? :)

Jag vet att du nämnde att ev uppgradera i en tidigare tråd, därav frågan.

Yes. Jag har varit en riktig kärring här på forumet ett tag och tjatat ihjäl er, men innan man skaffar en prod studio vill man hajja allt. Byter även bort matroxkortet och slänger in 1GB (tot 2GB) plus ett nytt GeForce 7950.

Skall bli kul att dra igång detta projekt och jag tackar alla som hjälpt till med alla nybörjarfrågor jag kläcker fram stup i kvarten. Max, Rogge, Munthe och alla andra.

Det kommer mera. Har inte ens installerat programmen :)

Postad
Yes. Jag har varit en riktig kärring här på forumet ett tag och tjatat ihjäl er, men innan man skaffar en prod studio vill man hajja allt. Byter även bort matroxkortet och slänger in 1GB (tot 2GB) plus ett nytt GeForce 7950.

Skall bli kul att dra igång detta projekt och jag tackar alla som hjälpt till med alla nybörjarfrågor jag kläcker fram stup i kvarten. Max, Rogge, Munthe och alla andra.

Det kommer mera. Har inte ens installerat programmen :)

O.k, kul!

Du kommer att gilla Production Studio och vi kommer att svara på dina frågor när dom kommer! :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...