cikura Postad 27 januari 2007 Postad 27 januari 2007 Jag gjorde beställning den 15 december från cinevate.com betalade runt 12000kr för adapter + lite tillbehör men har inte fått grejorna hem än. Jag har även mailat till Denis Wood som är försjälnings ansvarig och fick svar att adapter skulle bli 2 veckor försenad men det var den 23 december jag fick svar av honom, jag har mailat till honom 2 gånger efter dess men han svarar inte länge, jag har försökt att registrera mig på deras förum för att göra en inlägg till honom men när man registrerar sig där så står det att admin ska behandla registrations uppgifter först och sen ska man få ett godkännandet via mail men jag har inte fått nån godkännande häller! Är det nån som har varit med om liknande sak förut? I alla fall så rekomenderar jag inte att ni betalar pengar till cinevate.com än så länge förstås! 0 Citera
gorse Postad 27 januari 2007 Postad 27 januari 2007 Om du betalat med kort, gå till din bank och berätta vad som hänt. Min fru köpte en original fotbollströja från ett företag i England. Tröjan kom, men bokstäverna lossnade. Efter klagomål uppmanades hon att skicka tillbaka tröjan. Efter det upphörde företaget att existera i hennes värld. Hon mailade, ringde (svarade aldrig), skrev rekomenderat brev (sparade alla kvitton, kopior etc) men fick ingen respons. Då gick hon till banken och berättade hela rasket. De hjälpte henne med hela proceduren och efter ett par veckor var pengarna tillbaka till hennes konto. Liknande episoder läser jag i ett modellbyggsatsforum jag är med i, att folk köper modellbyggsatser från garagefirmor utomlands och de drar pengarna omedelbart, men levererar aldrig. Kontokortföretaget betal tillbaka pengarna (och jga gissar att de kräver tillbaka i sin tur). När man klagar hos kontokortsföretagen får säljarna ofta sin rättighet att ta betalat via kort indragen, så det svider för dem. 0 Citera
Vandraren Postad 27 januari 2007 Postad 27 januari 2007 Hej Du kanske kan få tag på honom via detta forum han är "moderator" där och kallas sig "GUSKERSTHECAT" Här är en länk till ett av hans svar daterat 16/1 -07 http://www.pana3ccduser.com/showthread.php?t=14065&page=4&pp=10 0 Citera
cikura Postad 27 januari 2007 Författare Postad 27 januari 2007 Tack för alla dessa tips! Ska försöka att maila honom och se om han svarar. Svarar han inte så kommer jag att gå till banken och be om hjälp där! 0 Citera
Vandraren Postad 27 januari 2007 Postad 27 januari 2007 Det kan nog vara en bra ide att skriva i mailen att om han inte svarar så kommer du att ta du kontakt med bank/kreditkortsföretaget Hoppas allt ordnar sig 0 Citera
cikura Postad 27 januari 2007 Författare Postad 27 januari 2007 Det kan nog vara en bra ide att skriva i mailen att om han inte svarar så kommer du att ta du kontakt med bank/kreditkortsföretaget Hoppas allt ordnar sig Yes yes, tänker faktiskt skriva så! Vi får se hur det blir? det är så djävla tråkigt att en sån företag gör så. Nån som känner till något bra sida där ma kan köpa en 35mm adapter och veta att man får hem den? 0 Citera
cikura Postad 27 januari 2007 Författare Postad 27 januari 2007 O shit jag fick svar! KALAS:)/ Lasha, sorry on the long delay replying. We're just getting back up after a systems failure here. You're at build 26, and these are not done. We're running about 3 weeks late due to the incorporation of the new adjustable drive system and Nikon mounts, combined with a lot of orders in the last six weeks. Parts for these are here this week, and we're doing a build "blitz" to get them all done. We will likely have yours done by Feb. 3, however that leaves no time for shipping/testing on your end. Sorry :-( 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.