peterfilm.se Posted January 23, 2007 Posted January 23, 2007 Hej Går det minska upplösning eller något i AE för preveiw, så att när jag drar "markeraren" över timelinen ser jag vad som sker i animationen? Nu måste jag klicka mig framåt för att se vad som händer frame by frame. Jag vill kunna dra markören sakta framåt så att det blir mer en motionrörelse och inte hackigt. Eller går det bara se resultat genom preview? 0 Quote
Munthe Posted January 23, 2007 Posted January 23, 2007 Javisst. 1/8 är lägsta previewkvalité i "preferences". Annars har du fyra olika kvalitéer att välja på i en drop down-meny i Comp-fönstret. OCH du kan ställa lagret på halva kvalitén i timeline (litet snedställt streck i en box). Slå av OpenGL i preferences också (som är väldigt bra att ha om det är en 3D-comp du jobbar med). 0 Quote
peterfilm.se Posted January 23, 2007 Author Posted January 23, 2007 OK tack, fast vad jag verkligen var ute efter är att kunna göra som de gör på adobe workshopCD, att kunna dra "markören" över timelinen och se vad som händer i motíon. Nu måste jag klicka mig fram över timeline och får inget flyt i det jag ser, vad jag gjort. 0 Quote
Munthe Posted January 23, 2007 Posted January 23, 2007 Ram Preview är det du letar efter. markera ett område på timeline (med "klammrarna" ovanför timline) och tryck på den numeriska nollan. Då räknar AE ut det markerade området och lägger det i ditt ramminne. Hur mycket ramminne du har styr hur mycket du kan se i "realtid". Tips är att läsa lite om Ram Preview i hjälpen. Det finns många funktioner för just det. Shift+0 är t ex min standard. 0 Quote
peterfilm.se Posted January 23, 2007 Author Posted January 23, 2007 OK, jo det är så jag kollar på materialet. Trodde dock att man kunde föra "markören" över timelinen och se arbetet i realtid. Så ser det ut på Adobe WorkshopCD som jag har som tutorial. Han drar markören över timelinen och det fungerar så som jag gör i PP. Man ser exakt sin motion. Men det går tydligen inte i verkligheten? 0 Quote
Djungelsmurfen Posted January 24, 2007 Posted January 24, 2007 Då gissar jag på att han redan hade renderat klippet, eller att de inte var så många krävande effekter i compen. Kan de stämma? 0 Quote
Max_H Posted January 24, 2007 Posted January 24, 2007 Det går men den minskar ju upplösningen. Jag gissar på att du inte har "live update" ikryssad - då uppdateras inte timeline när du "scrubbar". /Max 0 Quote
Munthe Posted January 24, 2007 Posted January 24, 2007 Ja ma ska ju tänka på att många demos görs i compar i storleken 320x240 och liknande och att dom inte alltid innehåller tyngre effekter. 0 Quote
Recommended Posts