Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej

Går det minska upplösning eller något i AE för preveiw, så att när jag drar "markeraren" över timelinen ser jag vad som sker i animationen? Nu måste jag klicka mig framåt för att se vad som händer frame by frame. Jag vill kunna dra markören sakta framåt så att det blir mer en motionrörelse och inte hackigt. Eller går det bara se resultat genom preview?

Posted

Javisst. 1/8 är lägsta previewkvalité i "preferences". Annars har du fyra olika kvalitéer att välja på i en drop down-meny i Comp-fönstret. OCH du kan ställa lagret på halva kvalitén i timeline (litet snedställt streck i en box). Slå av OpenGL i preferences också (som är väldigt bra att ha om det är en 3D-comp du jobbar med).

Posted

OK

tack, fast vad jag verkligen var ute efter är att kunna göra som de gör på adobe workshopCD, att kunna dra "markören" över timelinen och se vad som händer i motíon. Nu måste jag klicka mig fram över timeline och får inget flyt i det jag ser, vad jag gjort.

Posted

Ram Preview är det du letar efter. markera ett område på timeline (med "klammrarna" ovanför timline) och tryck på den numeriska nollan. Då räknar AE ut det markerade området och lägger det i ditt ramminne. Hur mycket ramminne du har styr hur mycket du kan se i "realtid". Tips är att läsa lite om Ram Preview i hjälpen. Det finns många funktioner för just det. Shift+0 är t ex min standard.

Posted

OK, jo det är så jag kollar på materialet. Trodde dock att man kunde föra "markören" över timelinen och se arbetet i realtid. Så ser det ut på Adobe WorkshopCD som jag har som tutorial. Han drar markören över timelinen och det fungerar så som jag gör i PP. Man ser exakt sin motion. Men det går tydligen inte i verkligheten?

Posted

Det går men den minskar ju upplösningen. Jag gissar på att du inte har "live update" ikryssad - då uppdateras inte timeline när du "scrubbar".

/Max