teo Postad 22 januari 2007 Postad 22 januari 2007 hej, har fått ett problem som jag aldrig tidigare stött på, sitter på ett 16:9 material, projektet är 16:9, exportsetting ligger på 16:9 men när renderingen är över så ligger ändå filen i 4:3. har sökt på forum och testat varenda inställning på denna jord :) (kör ppro) jag tror att detta bara ett löjligt problem baserat på min trötthet just nu, men finns det någon vänlig själ som tror sig veta vad detta kan bero på? 0 Citera
Max_H Postad 22 januari 2007 Postad 22 januari 2007 Och du exporterar från DV(?) till vadå för format (DV, MPEG, Wmv, etc)..? Och hur tittar du på slutresultatet sedan (PPro, Win Media Player, etc)? Det är inte så att flaggan blir fel (interpret footage)? Blir det 4:3 med utdragna bilder eller letterbox? /Max 0 Citera
teo Postad 22 januari 2007 Författare Postad 22 januari 2007 Och du exporterar från DV(?) till vadå för format (DV, MPEG, Wmv, etc)..? Och hur tittar du på slutresultatet sedan (PPro, Win Media Player, etc)? Det är inte så att flaggan blir fel (interpret footage)? Blir det 4:3 med utdragna bilder eller letterbox? /Max har testat alla format nu, och även dragit ut till band. blir likadant där. spelat upp slutresultat i dom flesta mediespelare, ser likadant ut, det blir ett utdraget 4:3, dvs allt ser avlångt ut. att tilläggas bör väl även att orginalfilmen i oredigerat tillstånd också ser likadan ut, men när den kommer in i ppro så blir det vanlig 16:9. "Det är inte så att flaggan blir fel (interpret footage)?" lust att vidareförklara? :) 0 Citera
teo Postad 22 januari 2007 Författare Postad 22 januari 2007 det löste sig :) slutet gott allting gott 0 Citera
Max_H Postad 22 januari 2007 Postad 22 januari 2007 Och du gjorde vad...? Alltid bra för andra att veta, om någon (mot förmodan) skulle söka upp svaret vid annat tillfälle, /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.