PhilipLjunggren Posted January 19, 2007 Posted January 19, 2007 Jag har köpt en kraftfull bärbardator men insåg efteråt att inte grafikkortet (ATI mobility x1600) lirar med Avid Express pro HD som jag har. Finns det någon som har en lösning på detta problem skulle jag bli hur glad som helst. Måste nämligen kunna klippa på olika platser då och då. Eller är det så illa att jag måste byta grafikkort ? Tack på förhand/ Philip 0 Quote
kingen Posted January 20, 2007 Posted January 20, 2007 Först:Klart vi hjälper dig direkt,för du har ju inte en "bränd" variant av hd?eller?Du har naturligtvis köpt materialet från avid och kan inte bara förstå?? Sen:Ja!!Du, ditt grafikkort kommer alldrig att lira med avid hd,som kräver nåt helt annat,men det förstod du alldrig när du köpte licensen eller?Att klippa på "knät" är förövrigt förbannat smidigt och tidssparande,så där är jag med dig annars. 0 Quote
PhilipLjunggren Posted January 20, 2007 Author Posted January 20, 2007 Först:Klart vi hjälper dig direkt,för du har ju inte en "bränd" variant av hd?eller?Du har naturligtvis köpt materialet från avid och kan inte bara förstå?? Sen:Ja!!Du, ditt grafikkort kommer alldrig att lira med avid hd,som kräver nåt helt annat,men det förstod du alldrig när du köpte licensen eller?Att klippa på "knät" är förövrigt förbannat smidigt och tidssparande,så där är jag med dig annars. Jo jag har köpt mitt Avid Express Pro HD Eftersom jag jobbar med att klippa och filma. Men jobbar även med grafik. Så det finns inte någon som helst lösning på att få grafikkortet att lira ihop med aviden? Någon inställning som går att ändra på i någon jobbig under meny som man aldrig hittar t.ex.. Tack för att du tog dig tid. 0 Quote
Max_H Posted January 20, 2007 Posted January 20, 2007 Om du inte har en Alienware (där du KAN byta grafikkort) så har du två val: 1. Byta dator 2. Vänta till Avid löst problemet. (Finns tyvärr MASSOR av trådar på Avids form angående X1XX-serien av kort.) På PC måste du i princip ha ett nVidia kort alt ett ATI fire GL. Av ngn konstig anledning verkar X600 fungera... Sorry. /Max 0 Quote
Recommended Posts