Tomas film Postad 19 januari 2007 Postad 19 januari 2007 Hej! Åter en fråga från frågvise Tomas I mitt Premier pro 2 har jag jobbat mycket med ett projekt. Jag har dragit hela filmsekvenser direkt till tidslinjen och sedan klippt och kortat dessa här. När jag lägger på transitions så får jag en "spökbild" (svag bild av en del av närliggande bortklippt del från orginalsekvensen) som dels syns och dels ger ett litet hopp i övergången. Detta är särskilt markant vid crossdissolv Kan det ha någon betydelse att jag inte först har klippt i källfönstret och sedan dragit klippen till tidslinjen ? Detta borde väl inte ha någon betydelse eftersom man ändå måste finjustera i tidslinjen alltefter behov. tacksam för svar. Tomas 0 Citera
jbergman Postad 19 januari 2007 Postad 19 januari 2007 Om du funderar på hur en cross dissolve fungerar så inser du att det du upplever är helt normalt (om än oönskat). Problemet är att du har för lite klippmarginal på klippen. En möjlighet är att flytta dissolven så att den enbart ligger på det klipp där du inte har någon klippmarginal. Hänger du med? /Jakob 0 Citera
Tomas film Postad 20 januari 2007 Författare Postad 20 januari 2007 Tack så mycket för hjälpen skall prova mvh Tomas 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.