Bjoern Postad 14 januari 2007 Postad 14 januari 2007 Hej hej! Jo nu är det så här att jag ska inom kort filma lite grejer, jag ska då filma med skolans DV kamera för det blir bäst kvalite (En Canon XL variant). Då tänkte jag ta ett eget DV band, filma med skolans kamera, sedan lägga in bandet i min DV kamera (Canon 850i) och lägga in materialet i min dator. Går det att göra? Förlorar man någon kvalite isåfall? Jag själv tror att det borde gå att göra men måste vara säker :P 0 Citera
Coca Cola och Film Postad 14 januari 2007 Postad 14 januari 2007 Själv har jag hört att det inte blir sämre kvalite. Och varför skulle det egentligen bli det? Tror nog att kvaliten håller sig efter som att bandet har lagrat XL:ans kvalite. Men jag är inte säker. /Mikael 0 Citera
Bleckert Postad 14 januari 2007 Postad 14 januari 2007 nej så länge formatet är samma ska det inte vara några problem! däremot går det inte att föra över hdv material från en dvkamera! 0 Citera
turbofisk Postad 18 januari 2007 Postad 18 januari 2007 Skolan kan ha synpunkter av att du använder billiga band i deras utrustning, men det skulle väl vara det enda... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.