Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena kan någon ge mej en snabbkurs i sony vegas snabbt? typ hur jag hittar dom bästa effekterna hur man te x. gör slowmotion osv. =) det som kan behövas för en riktig nybörgarwe

Postad

tack :D men var hittar jag resten av effekterna... typ övergångar osv. och hur gör jag den till en videofil :P hittar inte det någon stans... är van att jobba med pinnacle så lite skillnad nu hehe

Postad

Övergångar får du genom att dra klippen över varandra, sen kan du högerklicka och välja vilken typ av övergång du vill ha.

Du gör det till en färdig videofil genom att välja Export eller Render i första menyn. Minns inte exakt.

Postad

tack ja älskar den här sidan verkligen =oD

vet någon hur man ändrar kontrasten också? och hur man gör snygga texter... finns det någon effektmeny också? vart hittar ja den?

Edit: Blir det bättre att fixa kontrasten i tex. after effekts? eller spelar det ingen större roll?

Postad

om du googlar lite på google kan du hitta flera hemsidor med tutorials!

du kan göra slowmotion genom att hålla in CTRL och sedan dra ut klippet hur långsamt du vill att det ska gå! titta på hjälp sektionen och sök där vad det är för nåt du inte vet! det mesta står där så jag föreslår att du sätter dig ned och tittar lite där!

//Johannes

Postad

Okej hittade nu hur jag gör enklare texter... men går det att målatill själv vissa grejer i filmen? text en måltavla eller liknande... =oD

och går det att göra snygga intron? tex. sånna här som typ tv4as nyhetssändingar använder, liknande(!) fanns på pinnacle under övergångar som var perfekt :D finns det något liknande här? Den hetté ´´news´´ på pinnacle...

Postad

nja hade mer tänkt mej som dom gör när dom analyserar fotboll med ´´ritola´´ ;) hehe vet någon hur man gör det?

och sedan hur man delar på skärmen 2delar och visar olika klipp i delarna :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...