jan.adolfsson Posted April 1, 2004 Share Posted April 1, 2004 Hej, jag har problem med att illustrera en monolog i det manus jag för närvarande arbetar med. Läs gärna utdraget ur mitt manus och kom med synpunkter. Det skulle vara kul med en disskusion kring detta.Alternativ.TXT 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik.Andersson Posted April 6, 2004 Share Posted April 6, 2004 Ett scenhuvud saknas, men det kanske inte kom med. Scenen har tre delar och därför föreslår jag Scen skogstig dialog Scen Montage Scen skogsstig (eller var det nu är nånstans) du behöver inte skriva u.b när det är ett ljud det vet vi ändå eftersom det är ett ljud du beskriver. Första gången står det drake morrar. Hur vet vi det? skriv bara morrande eller liknande så lägger vi ihop det med resten av texten som kommer sen, precis som tittarna kommer göra. vad gör elias hela tiden? mvh henrik 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jan.adolfsson Posted April 6, 2004 Author Share Posted April 6, 2004 Tack för tipset. Jag har dock bestämt mig för att skippa hela montagehistorien. / jan.Scen94.txt 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts