Gå till innehåll

Var hittar man dimmerpack?


DeCaf

Recommended Posts

Okej, då får du gå på industriella lösningar... Dedosar (Dedolights närmare exakt) är en mindre typ av lampor på ungefär 150W..

 

Jag hittade inte någon DIN-monterad dimmer på 1kW, men denna är nog den starkaste dimmern du kan hitta om du kan tänka dig att allt kommer som en liten låda istället... Du måste oavsett blanda in en elektriker och istället ser jag att du skulle kunna köra den här lösningen: 788-LD Quad... Till den måste du köpa en liten låda för att styra den med. Den hittar du här.

 

Ingen optimal lösning att behöva blanda in DMX när man är ute på fält, men jag hittade ingenting och måste ut o jaga lägenhet nu :)

 

Oavsett så kommer det hela bränna ganska djupa märken i fickan...

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för svaret... det hela känns dock som en något dyr lösning. Hittade lite grejer på http://www.mnaudio.se, framförallt en en-kanals dimmer på 1150W (Eurolite ED-5) för 496:-... Blir ju ca 2000:- för 4 kanaler då, är nog det billigaste jag hittat. De flesta flerkanalsdimrar jag hittat verkar ju tyvärr kräva DMX-styrning vilket innebär att man måste köpa sådan också vilket gör det lite dyrare genast.

 

Hyrde dock en trevlig 4-kanals dimmer med reglar i våras, men vet inte var man kan hitta en sådan direkt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för svaret... det hela känns dock som en något dyr lösning. Hittade lite grejer på http://www.mnaudio.se, framförallt en en-kanals dimmer på 1150W (Eurolite ED-5) för 496:-... Blir ju ca 2000:- för 4 kanaler då, är nog det billigaste jag hittat. De flesta flerkanalsdimrar jag hittat verkar ju tyvärr kräva DMX-styrning vilket innebär att man måste köpa sådan också vilket gör det lite dyrare genast.

 

Hyrde dock en trevlig 4-kanals dimmer med reglar i våras, men vet inte var man kan hitta en sådan direkt.

 

Jo, som jag sa tycker jag det också... Den du länkade till är nog det bästa jag sett hitentills... du kan ju försöka ta reda på vad det var för något du hyrde i somras o kika vad en sådan kostar... Ibland kan det löna sig att handla på eBay o få det skeppat hem, kan bli billigare (åtminstone om man slipper tullavgiften), speciellt med tanke på dollarkursen...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...