00Bengtsson Postad 9 januari 2007 Postad 9 januari 2007 Märkte för nån dag sen då jag skulle rendera min film i vegas för att lägga upp den på youtube att jag helt plötsligt saknade mp4-codecen (Main Concept AVC/AAC). Som normalt ska finnas installerat med vegas och quicktime. Jag använder vegas 6 och den senaste versionen av Quicktime Pro. Enligt Youtube... http://www.youtube.com/my_videos_upload ...ska man ladda upp en MPEG 4 - fil i antingen DivX eller Xvid komprimering. DivX och Xvid har väl endå ändelsen *.avi? När jag ska rendera filmen i vegas så går det inte att välja alternativet ("No existing templates support this media."). Tidigare gick det att rendera i detta format. Nån som vet vad som kan tänkas ha hänt och var man kan få tag på codecen igen? 0 Citera
Rogge Postad 10 januari 2007 Postad 10 januari 2007 Som normalt ska finnas installerat med vegas och quicktime. Och du har ominstallerat både Vegas och Quicktime eller? :) 0 Citera
00Bengtsson Postad 11 januari 2007 Författare Postad 11 januari 2007 Jag har ominstallerat Quicktime och köpt till Quicktime-Pro. Inte gjort något åt vegas. 0 Citera
Rogge Postad 11 januari 2007 Postad 11 januari 2007 Inte gjort något åt vegas. Prova att ominstallera och se om det hjälper. 0 Citera
00Bengtsson Postad 11 januari 2007 Författare Postad 11 januari 2007 hmm, det verkar som att det inte fungerar endå. Produktsupporten gav inte heller nån större hjälp. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.