Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Får ingen bild i premiere pro 2, Bara ljud och en flimrande svart bild.

Codec tänkte jag, men klippet fungerar i media playern perfekt.

Inga klipp fungerar.

Vad kan det vara?

Postad

Tack för snabba svar

Jadå.. Den finns allt i timelime. En stillbild syns och när jag startar den blir bilden svart i olika nyanser och ljudet spelas upp perfekt.

Öppnar jag filen i wmp fungerar den..

Postad

Vilket grafikkort...(ATI, nVidia)? Har du DV kamera ansluten? En eller två skärmar (i så fall på vilken skärm ligger playbackfönstret)? Har du ngn annan videohårdvara (matrox-kort etc)

/Max

Postad
Jadå.. Den finns allt i timelime.

Men betyder det att du fångat den från en DV-kamera i PPro via File > Capture? (Capture och Import är två helt olika saker i PPro, därav frågan. :) )

Postad

har fångat den i premiere. Har även testat andra små klipp och det händer samma sak.

Jag har en 30 dagars testvarsion, kan det ha betydelse

Postad

Testa i övre "ving-menyn" (liten triangelformad meny i playbackrutans övre högra hörn). Välj "playback settings". Där finns det tre olika alternativ för Overlay-bilden. Prova alla tre (eller dom du får kryssa i).

/Max

Postad

Det är absolut ett sk overlay-problem. Grafikkortet kan inte hantera informationen som det får av PPro. Men dit kort är lite gammalt - det kan ev behöva en nyare drivrutin.

/Max

Postad

Det fungerar nu.. Tusen Tusen Tack.

Jag har suttit här i flera timmar och försökt. Än en gång Tack!

Jag ändrade från standard till kompatible i desktop dispay mode.

Postad

Hej! Jag har ett litet problem, det kan på något sätt hänga ihop med det ovan men jag är inte säker:

Jag har provat att lägga in en filmfil (inte egenproducerad, nedladdad) i Premiere Pro 2 Trial och dragit ner den på tidslinjen. Problemet är att jag bara får ljud och ingen bild (helsvart, den flimrar inget eller något, konstant svart alltså).

Tack på förhand

Postad
Testa i övre "ving-menyn" (liten triangelformad meny i playbackrutans övre högra hörn). Välj "playback settings". Där finns det tre olika alternativ för Overlay-bilden. Prova alla tre (eller dom du får kryssa i).

/Max

Testa det här, det hjälpte för mig

Postad
Testa det här, det hjälpte för mig

Provade det, fungerade tyvärr inte.

Okej, Max_H, om det är så, vad föreslår du att jag ska göra åt det?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...