jonaz_p Postad 6 januari 2007 Postad 6 januari 2007 Får ingen bild i premiere pro 2, Bara ljud och en flimrande svart bild. Codec tänkte jag, men klippet fungerar i media playern perfekt. Inga klipp fungerar. Vad kan det vara? 0 Citera
Max_H Postad 6 januari 2007 Postad 6 januari 2007 Tja... vad ÄR det för codec (DV, Xvid, DivX etc)? /Max 0 Citera
Rogge Postad 6 januari 2007 Postad 6 januari 2007 Vad kan det vara? Vad kan det vara som du har på din timeline, mpeg2, divx, dv-avi? 0 Citera
jonaz_p Postad 6 januari 2007 Författare Postad 6 januari 2007 Är en dv-avi fil, då är det inga codec eller?? 0 Citera
Max_H Postad 6 januari 2007 Postad 6 januari 2007 Intankad i Premiere eller vad - får du i så fall bild i capturefönstret? /Max 0 Citera
jonaz_p Postad 6 januari 2007 Författare Postad 6 januari 2007 Tack för snabba svar Jadå.. Den finns allt i timelime. En stillbild syns och när jag startar den blir bilden svart i olika nyanser och ljudet spelas upp perfekt. Öppnar jag filen i wmp fungerar den.. 0 Citera
Max_H Postad 6 januari 2007 Postad 6 januari 2007 Vilket grafikkort...(ATI, nVidia)? Har du DV kamera ansluten? En eller två skärmar (i så fall på vilken skärm ligger playbackfönstret)? Har du ngn annan videohårdvara (matrox-kort etc) /Max 0 Citera
Rogge Postad 6 januari 2007 Postad 6 januari 2007 Jadå.. Den finns allt i timelime. Men betyder det att du fångat den från en DV-kamera i PPro via File > Capture? (Capture och Import är två helt olika saker i PPro, därav frågan. :) ) 0 Citera
jonaz_p Postad 6 januari 2007 Författare Postad 6 januari 2007 nVidia gfors 4, Hade kameran ansluten men testade att dra ut den precis. Har även ett tv-kort. 0 Citera
jonaz_p Postad 6 januari 2007 Författare Postad 6 januari 2007 har fångat den i premiere. Har även testat andra små klipp och det händer samma sak. Jag har en 30 dagars testvarsion, kan det ha betydelse 0 Citera
Max_H Postad 6 januari 2007 Postad 6 januari 2007 Testa i övre "ving-menyn" (liten triangelformad meny i playbackrutans övre högra hörn). Välj "playback settings". Där finns det tre olika alternativ för Overlay-bilden. Prova alla tre (eller dom du får kryssa i). /Max 0 Citera
jonaz_p Postad 6 januari 2007 Författare Postad 6 januari 2007 den går att redigera, och efter jag exporterat den fungerar även den i wmp.. hmmm 0 Citera
Max_H Postad 6 januari 2007 Postad 6 januari 2007 Det är absolut ett sk overlay-problem. Grafikkortet kan inte hantera informationen som det får av PPro. Men dit kort är lite gammalt - det kan ev behöva en nyare drivrutin. /Max 0 Citera
jonaz_p Postad 6 januari 2007 Författare Postad 6 januari 2007 Det fungerar nu.. Tusen Tusen Tack. Jag har suttit här i flera timmar och försökt. Än en gång Tack! Jag ändrade från standard till kompatible i desktop dispay mode. 0 Citera
Creator Postad 6 januari 2007 Postad 6 januari 2007 Hej! Jag har ett litet problem, det kan på något sätt hänga ihop med det ovan men jag är inte säker: Jag har provat att lägga in en filmfil (inte egenproducerad, nedladdad) i Premiere Pro 2 Trial och dragit ner den på tidslinjen. Problemet är att jag bara får ljud och ingen bild (helsvart, den flimrar inget eller något, konstant svart alltså). Tack på förhand 0 Citera
jonaz_p Postad 6 januari 2007 Författare Postad 6 januari 2007 Testa i övre "ving-menyn" (liten triangelformad meny i playbackrutans övre högra hörn). Välj "playback settings". Där finns det tre olika alternativ för Overlay-bilden. Prova alla tre (eller dom du får kryssa i). /Max Testa det här, det hjälpte för mig Jag ändrade från standard till kompatible i desktop dispay mode. 0 Citera
Max_H Postad 7 januari 2007 Postad 7 januari 2007 Troligen DivX eller Xvid eller liknande - PPro gillar inte dom särskilt bra emellanåt. Lite beroende på version av codecen. /Max 0 Citera
Creator Postad 7 januari 2007 Postad 7 januari 2007 Testa det här, det hjälpte för mig Jag ändrade från standard till kompatible i desktop dispay mode. Provade det, fungerade tyvärr inte. Okej, Max_H, om det är så, vad föreslår du att jag ska göra åt det? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.