Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tankade just in det jag "testfilmat" med min nyköpta videokamera. Det är en Samsung D361 som kostade cirka 2300 kr.

När jag köpte den så tänkte man "fan vad skönt att få lite kvalité på det man spelar in". Men nu när jag tankat in det med FireWire-kabeln via MovieMaker, ser bildkvalitén fan sämre ut än på videofunktionen på stillbildskameror. Dessutom så hör man ett ständigt pipade, antagligen bandet som rullar som hörs, skapligt störande.

Ska det verkligen vara såhär kasst. Datorn jag tankar in på har bra prestanda, så det bör inte vara det. Just nu känns det som jävligt mkt kasta pengar i sjön med denna kamera.

Postad

Kolla så att du fångar till DV-avi och inte till .wmv i Movie Maker.

Bildkvaliteten direkt på en datorskärm ser inte heller så bra ut, så bränn en DVD med ditt material och titta på hur det ser ut då. Om nu materialet slutligen skall visas på tv förstås.

Postad
Men nu verkar ju bilden vara lite streckad istället, och känslig för hastiga rörelser?

Det beror på att materialet från kameran är interlaceat och kommer inte att synas när du tittar på det på en tv. Skall du dela med dig av dina filmer på internet skall du de-interlacea materialet.

Postad

Okej, nu är jag på det klara vad det innebär, men läste att man ska deinterlace:a när man renderar filmen. Hur gör man när man deinterlace:ar? Jag redigerar i Vegas...

Postad

Ja e kvar på problemet med moviemaker...ja lyckas inte kryssa i rutan med DV-Video grejen, asså ja ser den men man kan inte kryssa i den??Why"

Postad
Ja e kvar på problemet med moviemaker...ja lyckas inte kryssa i rutan med DV-Video grejen, asså ja ser den men man kan inte kryssa i den??Why"

någon?

Postad

Nä fan d funkar inte finns inte på övriga inställningar, finns typ bara video för bredband, LAN, lokal osv-

Windows? Har en speciell utgåva av windows XP ;)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...