carlsson.ola Posted January 4, 2007 Posted January 4, 2007 Jag använder after effects 6.5 (med trapcodes lux och shine-plugin bl.a.) Tänkte animera i 3d om inte det framgår... Tänkte fixa ett intro man kan ha inför alla filmer man gör. Det vill jag ska se ut så här. Det är ett "kubhus" med en välvd dörr som står på en platt botten En välvd dörr ska öppna sig Inuti huset finns en glödlampa (light) När dörren öppnas (och ljus sipprar ut i omgivningen och belyser huset, tänkte fixa detta med trapcode lux) Kameran åker in i huset och när den kommer innanför dörren ska en text, svävandes i luften halvvägs mellan lampan och dörren (vet ännu ej vad), skymma glödlampankameran ska röra sig från vänster till höger så att det blir typ som en shine-effekt. och nu över till det svåra. nu ska kameran röra sig till en film i rörelse (som ska ligga mellan kameran och lampan). Filmremsan som rör sig med 25 fps(mellan två rullar eller nåt) består av den filmen det är ett intro till. Nu ska kameran röra sig närmare och närmare tills att filmen täcker upp hela kamerabilden... och nu börjar filmen :) Typ som bakgrundsprojekitonstv fast utan projektionsskärm jag behöver egentligen nån bra ide till hur man ska fixa det där sista. Inklusive att fixa en filmremsa av en rörlig film Hoppas nån orkade läsa hela texten och kan hjälpa mig Edit: Här är mitt projekt på rummet och det blev självklart direkt problem, nån som vet vad man gör åt de fula skarvarna? http://rapidshare.com/files/10250856/Intro_utan_lux.aep.html 0 Quote
jernby film Posted January 4, 2007 Posted January 4, 2007 Hej det var ju mycket att läsa Ska du göra introt i AE och sedan animerarad 3D-film? eller ska du göra allt i After effects. Är det något hus du fotograferat eller ritat? Kan ej följa din länk. Filmremsa som rör sej, snurrar? Rullar som rör sej mm? Allt ska du kunna göra i AE, även belysning mm Många frågor. /nils 0 Quote
carlsson.ola Posted January 4, 2007 Author Posted January 4, 2007 Är du säker på att du inte kan följa länken? scrolla längst ner och tryck på free, nästa sida så fyller du i symbolerna som visas i bilden och trycker download. Allt = introt, ska göras i after effects De där rullarna var bara för att dölja filmremsans början/ände ska försöka rita en bild som förklarar lite bättre... kommer snart Edit: blir det onödigt krångligt att göra det i after fx eller? http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=59704 0 Quote
jernby film Posted January 5, 2007 Posted January 5, 2007 Nu har jag sett din bild. Allt det här kan du göra i After effects. Du ska ju filma något först. Ett hus, modell eller ritat. Effekterna under render och de plug ins du har passar ju in när du öppnar dörren, likaså kamerarörelser i effectvyn och filmen med verktyget cylinder. Jobba hela tiden från timeline med alla effekter såsom storlek, rotation, position och genomskinlighet. Ungefär 100 renderingar och composition i flera lager blir det nog. Allt påminner om gamla introt i tecknad Disney. Lycka till, om du är duktig på AE blir det kul att göra ;) /nils 0 Quote
carlsson.ola Posted January 5, 2007 Author Posted January 5, 2007 vad är det för effekt under render du tänker på? 0 Quote
jernby film Posted January 5, 2007 Posted January 5, 2007 I första hand cc light sweep, även light burst. Flera kombinatioer här inkl. de effekter/plug ins du har. Beror helt på vad du ska göra. Pröva dej fram Ser inte lighteneffekterna som de största jobbet, utan filmen i huset. /nils 0 Quote
carlsson.ola Posted January 5, 2007 Author Posted January 5, 2007 ska prova leka lite med de effekterna... Angående filmen så blir det nog så att jag bara har filmremsor som hänger på tork mellan 2 väggar och filmar de, accelrerar kameran och vips har jag förtexter och min film... Tack så jätteycket för alla svar i alla fall 0 Quote
Recommended Posts