Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

35mm adapter + canon stillbildslins. Blanda det med "burneffekter" och sliskiga synthpads så blir de flesta imponerade. =)

Kolla upp MacGregors kortis Similo. Betydligt snyggare tycker jag.

Postad

similo.. alltså seriöst.. haha.. den här filmen bevisar egentligen att det är ljussättning och hur man använder kameran som spelar roll.. det här är så inihlevettes jävla snyggt så jag vet inte var jag ska ta vägen.. shit alltså..

så videokamera+adapter+canon lins.. det är tricket.. då kanske jag borde köpa en adapter+lins till min canon xm-1.. det kanske blir bättre bild än om jag skulle köpa bara en dvx-100 eller en xh-a1 och köra utan adapter+lins

Postad
similo.. alltså seriöst.. haha.. den här filmen bevisar egentligen att det är ljussättning och hur man använder kameran som spelar roll.. det här är så inihlevettes jävla snyggt så jag vet inte var jag ska ta vägen.. shit alltså..

så videokamera+adapter+canon lins.. det är tricket.. då kanske jag borde köpa en adapter+lins till min canon xm-1.. det kanske blir bättre bild än om jag skulle köpa bara en dvx-100 eller en xh-a1 och köra utan adapter+lins

En annan viktig detalj är ju 25p, som inte din kamera har. (dvs om du vill ha liknande känsla som film har.) Men om du bara är ute efter kort skärpedjup så funkar det nog fint med din kamera.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...