Gå till innehåll

guitar rig utan eller med rig kontrol


pinto

Recommended Posts

Ah! Den ja! Misstänkte du menade den men var osäker :-)

Hela vitsen med den är att den ska vara hårdvarubaserad eftersom det är en hel del den har att göra.

Det finns gott om pluggar med samma uppgifter, men dom kommer inte upp i samma kvalitet eftersom dom måste förlita sig på burkens egen processor, så dom tenderar snåla in så mycket dom kan på allt....framför allt ljudkvalitéen :-(

Har inte hunnit testa Guitar Rig särskilt ingående (i nyktert tillstånd) än, & vet faktiskt inte om min polares dito var en etta eller tvåa, men jag tyckte den var kul :-)

Jag är iof den typen tekniker/gitarrist som gillar att bygga om & modifiera mina prylar, så jag kör inte mycket alls med simulatorer av något alls, men en annan gitarrpryl som fått gott betyg är dom olika Pod:arna från Line6.

I övrigt kommer tyvärr inget av det där i nårheten av en äkta schysst rör-amp med hyggliga rör! ...men det kostar lite mer...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...