Pantani Postad 21 december 2006 Postad 21 december 2006 Vad jag har läst så kan XM2 få lite problem med läshuvudena och att det rekommenderas att man använder en extern bandspelare för att föra över och spola tillbaka med. Min fråga är då; var får man tag i något sånthär? Det enda jag har hittat verkar vara grejer som kostar 15.000-20.000 tusen, någon billig basic-enhet för några hundralappar borde väl inte vara för mycket begärt? 0 Citera
simonrahnster Postad 21 december 2006 Postad 21 december 2006 http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?itemid=1597902 http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?p=43810 0 Citera
Pehrbau Postad 21 december 2006 Postad 21 december 2006 Jag använder en Sony GV300E som är 9 år gammal. Funderar på att köpa den billigaste kamera jag kan hitta med DV-in och DV-ut som ersättare när min spelare inte kan repareras längre. 0 Citera
kingen Postad 21 december 2006 Postad 21 december 2006 Köp en turistkamera med dvin/ut.Funkar klockrent!Och köp ett extra cleaningband,brukar löna sig. Min dsr 45a vilar mest nu för tiden faktiskt! Var i uppsala i oktober för 3 dagars exteriörskott och saknade tankbandare, Så jag köpte en sony hc46.Visade sig vara en lysande ide,har allt du behöver plus en rätt smart "dockningsstation"som ger dig "slavmonitor" i din tv via scart. Ingen grym kvalla i tvn dock,men en grym resurs trots allt. Tror jag gav 5 papp! viss skillnad mot en dsr 11(billigaste tankbandarn,typ) den varianten har vad du behöver.(hc 46) 0 Citera
Pantani Postad 21 december 2006 Författare Postad 21 december 2006 Det kan ju fan inte vara möjligt att det inte finns en liten billig bandare som bara kopierar bandet via usb- eller firewire när prismässigt närmsta utrustningen som finns ligger på 15.000 kronor och är bra mycket avancerad. Det strider ju mot allt vett och förnuft. Måste kolla upp det här... 0 Citera
kingen Postad 22 december 2006 Postad 22 december 2006 Well,Pantani förstod du vad jag skrev så är detta en grymt bra lösning! Och tro inte att jag yrar för fan!Jag vet vad jag säger!! Mycket nöjd med denna "lösning! 0 Citera
Max_H Postad 22 december 2006 Postad 22 december 2006 Hur är det... tar fortfarande dom billiga Sony-kamerorna DVCAM? /Max 0 Citera
Pantani Postad 22 december 2006 Författare Postad 22 december 2006 Jodå kingen, jag förstår mycket väl att det är en bra lösning att köpa en billig kamera som sköter det där, men det är en bra lösning just för att det inte finns en liten enkel spelare för några hundralappar som spelar över till tex. datorn. Ur en marknadsmässig synvinkel tycker jag att det är väldigt konstigt, eftersom det finns ett relativt stort behov och en efterfrågan som inte någon har utnyttjat, när det så vitt jag vet inte föreligger några större tekniska utmaningar alls. 0 Citera
Max_H Postad 22 december 2006 Postad 22 december 2006 Jodå kingen, jag förstår mycket väl att det är en bra lösning att köpa en billig kamera som sköter det där, men det är en bra lösning just för att det inte finns en liten enkel spelare för några hundralappar som spelar över till tex. datorn. Ur en marknadsmässig synvinkel tycker jag att det är väldigt konstigt, eftersom det finns ett relativt stort behov och en efterfrågan som inte någon har utnyttjat, när det så vitt jag vet inte föreligger några större tekniska utmaningar alls. Inte annat än att Sony & Co vill tjäna PENGAR... Fast bortsett från det - för att mekaniken i bandaren ska hålla för start/stopp/etc och DESSUTOM inte slita på bandet mer än nödvändigt, så misstänker jag att det krävs åtminstone lite kunskaper i mekano för att få det att funka. Och hur det än är, så håller tex DSR11 sjukt bra mekanisk kvalitet (möjligen minus frontluckan)... /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.