philip_philip Postad 19 december 2006 Postad 19 december 2006 Har har tre olika frågor om Greenscreen och de kommer här, hoppas någon kan svara på dem :D (jag vet att det finns en massa trådar om detta ämne sen tidigare, men blir inte fattar inte riktigt vart man kan få tag på programen) 1. Vilket tycker du personligen är det lätaste och bästa greenscreen programt? 2. Vart kan man köpa det och till vilket pris? 3. Det heter ju inte greensreenprogram, vad heter det :S ? Tack på förhan // Philip 0 Citera
Max_H Postad 19 december 2006 Postad 19 december 2006 Har har tre olika frågor om Greenscreen och de kommer här, hoppas någon kan svara på dem :D (jag vet att det finns en massa trådar om detta ämne sen tidigare, men blir inte fattar inte riktigt vart man kan få tag på programen) 1. Vilket tycker du personligen är det lätaste och bästa greenscreen programt? 2. Vart kan man köpa det och till vilket pris? 3. Det heter ju inte greensreenprogram, vad heter det :S ? Tack på förhan // Philip 1. Finns inga lätta Green Screen program. Green Screen är aldrig lätt. Men skämt åsido... det jag gillar bäst är Primatte Keyer som i sin tur är en plug-in för After Effects. Medföljande Keylight är också helt bra men inte lika bra som Primatte för att keya DV/HDV. Finns ju säkert en del som fått bra resultat med EffectsLab som är snudd på gratis... 2. After Effects finns på många ställen - även som en grymt billig studentlicens. Primatte finns bla hos Lrtv men även hos http://www.redgiantsoftware.com men är ganska dyr. /Max 0 Citera
Swishahouse Postad 19 december 2006 Postad 19 december 2006 Har har tre olika frågor om Greenscreen och de kommer här, hoppas någon kan svara på dem :D (jag vet att det finns en massa trådar om detta ämne sen tidigare, men blir inte fattar inte riktigt vart man kan få tag på programen) 1. Vilket tycker du personligen är det lätaste och bästa greenscreen programt? 2. Vart kan man köpa det och till vilket pris? 3. Det heter ju inte greensreenprogram, vad heter det :S ? Tack på förhan // Philip Som svar på fråga 3 - Greenscreen/bluescreen är samma sak som Chroma Keying som det egentligen heter. 0 Citera
rotoartist Postad 15 juli 2009 Postad 15 juli 2009 Det lättaste sättet är att inte köpa ett program, utan att outsourca arbetet. Chroma Keying kräver en hel del nämligen och billiga outsourcings möjligheter finns till förmånliga priser. -rotoartist 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.