kamera10 Postad 18 december 2006 Postad 18 december 2006 Jag undrar om man typ kan koppla in med någon adapter av nåt slag in i datorn så man kan se kamerabilden på datorn. Jag menar nåt i stil med en 16mm kamera. Jag vill gärna ha svar så fort som möjligt! Tack på förhand! 0 Citera
Djungelsmurfen Postad 18 december 2006 Postad 18 december 2006 Med tanke på att film är ett helt optiskt format (eller vad man ska kalla det) som inte innehåller nå data så borde svaret vara nej. ...å andra sidan så vet man ju inte riktigt med alla smarta japaner som uppfinner massa avancerade prylar hela tiden 0 Citera
Jonsson Postad 27 december 2006 Postad 27 december 2006 Fridens! Vad sägs om lite våtscanning? Dyrt & bra, men knappast något i stil med en liten smidig adapter. Förmodar att du med "så man kan se kamerabilden på datorn" inte menar att du skall projecera bilden PÅ din gamla sunkdator. ;-) För att kunna redigera analog film i datorn måste den ju digitaliseras, & ditt alternativ är bland det analogaste som finns. Ett hett tips är att även klippa analog med en gammal hederlig betraktningsapparat, filmcement & tålamod, dvs linjärt. Vänliga julehälsningar / Jonsson 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.