Johan_hmm Postad 18 december 2006 Postad 18 december 2006 Finns det någon som vet något bra program som man kan använda till att göra ett bildmanus med? 0 Citera
MovieMaker Postad 18 december 2006 Postad 18 december 2006 Funkar inte papper och penna längre? :P 0 Citera
precision motion Postad 18 december 2006 Postad 18 december 2006 Mm, varför ska du använda datorn. Men om du absolut vill använda datorn så fungerar ju vilket ritprogram som hälst. 0 Citera
Johan_hmm Postad 19 december 2006 Författare Postad 19 december 2006 Det är ju klar papper och penna funkar. Men om man ska göra ändringar blir det väldigt krångligt. Sudda flytta 300 rutor eller göra inlägg över allt. Sen är jag väl inte så bra på att rita heller. Och det är väl klart att man kan använda vilket ritprogram som helst, men det finns förberedda program för bildmanus. Där du enkelt kan läga in kamera riktiningar, rörelseriktningar, kommentarer etc. 0 Citera
precision motion Postad 19 december 2006 Postad 19 december 2006 Jag skulle nog använda adobe illustrator för det och kanske rita i photoshop och klistrat in i illustrator, så kan du flytta dina bild rutor bäst du vill... 0 Citera
kingen Postad 22 december 2006 Postad 22 december 2006 Jag använder alltid "stick on" klippdockor som fastnar på glatta ytor typ plast och dyl.dessa kan du flytta som du vill på ditt storyboard vilket medgiver snabba ändringar utan krångel. Dessa kan införskaffas på lämplig leksaksbutik. kostnad: ingenting! typ Införskaffa lämplig bit plast samt en whiteboard-penna,å plötsligt gör du storyboards tydliga å glasklara utan "teckningstalanger" 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.