Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej jag undrar vad för program man ska ha om man vill göra Specialeffekter eld och sånt? liknade AlamDV. som man kan köpa i butik ej över nätet. och vad dom kostar, är ju inte miljonär..Om det finns något eller några som är bra? jag har pinnacle studio.. men där kan man inte lägga in eld som i AlamDV

H/Eva.

Postad

Tyvärr kan du nog inte få ett program som kan göra proffsiga effekter utan att betala en ganska stor slant för det...

Det som finns är ju ALAMDV, men det jag tycker att det programet är för begränsat, man har inte alls lika stora möjligheter som i AfterEffects, Final Cut Pro och andra dyra program. Sen om man hittar ett billigt så behöver det ju inte alls vara bra, eftersom man får vad man betalar för så att säga.

Tyvärr är filmindustrin billig.. :(

Postad

specialeffekter är väldigt resurskrävande, speciellt 3d grafik.

En snabb dator med mycket minne är nästan ett måste, Tyvärr.

particle illusion SE kostar 99 dollar, billigt i sammanhanget tycker jag.

Postad

Okey. det är just till vapen å liknade som jag vill ha lite eld vid myningen.AlamDV värkar ju lätt . men någon kanske kan fixa min film sen när det är klar med det som jag vill ha på filmen finns kanske någon som är bra på sånt. och orkar å tycker det är kul?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...