Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har ett konverteringsprogram som heter Win AVI. Det jag gjort är att konvertera två DIVXfiler till en DVDfil. Ville sedan bränna ut denna i NERO, men programmet säger att filen är mer än 2 gigabyte och därför inte kan brännas som en DVDfilm. Finns det något sätt att konvertera en tudelad fil till en sammahängande VOB och sedan bränna ut den som en DVDfilm??

Kan jag möjligtvis lägga in båda filerna på timelinen i Premiere och bränna ut dem till en sammanhängande dvd på det sättet?

Tacksam för seriösa svar

Postad

Ingen aning?

Programmet säger att jag ska bränna som en UDF istället ( Vad är det för det första???) När jag gör detta ger programmet mig en varning och säger att skivan jag bränner inte kommer fungera som en DVDfilm

Varför skriker Nero om att du överskridit någon 2 gb-spärr?
Postad

Får prova det! I värsta fall har man väl bara slösat bort en brännskiva

Jag har använt Nero väldigt lite, men när Nero har skrikit om att skivan inte kommer fungera så har jag bränt skivan ändå. Vad jag minns har det ändå alltid fungerat för mig.
Postad

Det är just det problemet jag har just nu. Jag använder i och för sig en tryout version av Nero men det bör inte spela någon roll egentligen.

Så jag vet heller inte vad det kan vara

• 1 månad senare...
Postad

Har haft samma problem som du beskriver,

Du skall självfallet välja DVD Video Compilation i menyspalten till vänster när du ska bränna en DVD som anpassar sig efter externa DVD spelare (dvs. DVD spelare som kopplas till TV etc.).

DVDVideo Compilation har har beteckningen UDF/ISO.

Väljer du endast UDF bränns DVDn som en lagringsDVD.

Endast datorers DVD spelare lär då läsa av skivan fullt ut.

Kolla upp vilken UDF version som står angivet när du försöker bränna ut din DVD.

UDF 2.01 antar jag är standard för DVDVideo ?

Kolla även efter så att ISO står på ISO9660 (Standard).

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...