Alom Posted March 22, 2004 Share Posted March 22, 2004 Hej, Jag försöker "klippa" ut en person i en film och ska få den personen att röra sig i ett annat klipp. Fattar inte hur man gör. Hade varit enkelt om man hade haft ett lasso verktyg och bara gjorde all runtom transparant. Jag har läst manualen men är nog trög, för jag fattar inte. Med de effekterna jag ska välja försvinner ju färger i personen också. Hur gör jag? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orange Posted March 23, 2004 Share Posted March 23, 2004 Om du har målat grönt runt personen eller är det bara att lägga till effekten "Green Key" som jag tror den heter. Sen måste du ju vrida/reglera på värdemätarna Cutoff och "Treshold" (säkert felstavat)... DÅ ska inte skådespelaren försvinna :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alom Posted April 1, 2004 Author Share Posted April 1, 2004 ok, för när jag lade in green key så försvinner bitar av personen också. Hur målar jag grönt? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ProZ Posted May 28, 2004 Share Posted May 28, 2004 skulle använda en screen matte till det om du inte har AE för då är det lite lättare 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts