Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

När jag klipper ihop min film i premier pro och exporterar den till en klar film så får jag lite problem med bildstorleken.

Det är när jag har andvänt mig av en effekt eller nån fade övergång så hoppar dom svarta barsen, och bilden får en annan storlek.

När effekten är klar så hoppar den tillbaka till sin ursprungliga storlek.

Vad är det jag missar?

MVH

Bomben

Postad

Det verkar som om du tagit in 4:3-foto in i ett 16:9-project eller tvärtom. Alternativt så tolkar PPro ditt foto fel vilken händer mycket sällan men det händer ibland.

Vad har du för Project Settings och vad har du för foto på din Timeline, dvs vilken storlek och vilken pixel aspect ratio har fotot på din Timeline?

Postad

General

Editing mode: DV Playback

Timebase: 25.00 fps

Video Settings

Frame size: 720h 576v (1.067)

Frame rate: 25.00 frames/second

Pixel Aspect Ratio: D1/DV PAL (1.067)

Color depth: Millions of colors.

Så där ser det ut...

Det här händer varje gång jag ska klippa ihop en film.

Postad

Jag ville ha både Project Settings och vad har du för foto på din Timeline, dvs vilken storlek och vilken pixel aspect ratio har fotot på din Timeline?

Specificera också vilket som är vilket, dvs vilket är Project Settings och vilket är specifikationerna på ditt foto.

Postad

Filmen:

Ghost.avi

Movie, 720*576 (1.1)

00:01:27:06, 25:00 fps

32000 Hz - 16-bit - Stereo

Untitled Tape

Project Settings:

General

Editing mode: DV Playback

Timebase: 25.00 fps

Video Settings

Frame size: 720h 576v (1.067)

Frame rate: 25.00 frames/second

Pixel Aspect Ratio: D1/DV PAL (1.067)

Color depth: Millions of colors.

När jag ska välja ett nytt project, så trycker jag på mappen "DV - PAL", sen "standard 48kHz".

om det spelar nån roll...

Postad
När jag ska välja ett nytt project, så trycker jag på mappen "DV - PAL", sen "standard 48kHz".

Eftersom ditt foto's ljud är 16bit/32kHz kan det bli problem med ljudet eftersom ditt Project är anpassat för 16bit/48kHz. Jag hade därför valt DV - PAL Standard 32kHz för bästa resultat när jag skulle skapa ett nytt Project. :)

Tack så j**** mycket för hjälpen, det löste sig,

jag har slitit mitt hår länge över det där!

Härligt att det löste sig! :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...